A Hetek újságnak régi és rendszeres olvasója vagyok.
A közepes tanulók sikeresebbek
című cikk olvasása kissé felkavarta lelkivilágomat.
Ötgyermekes édesanya vagyok, amellett tanár is, és nem szeretném, ha ez a
cikk a lógós, lusta diákok alá adná a lovat, akik amúgy is gúny tárgyává
szeretik tenni a „strébereket”. Mivel gyermekeim között mind a négy
személyiségtípus megtalálható, ennek ellenére kitűnő tanulók, nem tudok
egyetérteni a kategorizálásokkal. Nem szabadna azt sem figyelmen kívül hagyni,
hogy az adott tananyag szintje az okos gyerek számára kis energia befektetésével
is ötösre megtanulható, viszont egy gyengébb képességű gyermek sok idő és
energia befektetésével is lehet, hogy csak közepes eredményt tud elérni.
Szerintem a szorgalom erény, és nem leszólni való tulajdonság. Véleményem
szerint a közepes tanulók buzdítását nem a kiváló teljesítményűek rovására
kellene megtenni. A „kutatókra” való hivatkozás „tudományossága” mögé sem
bújtatnám el ezt a fajta nézetet.
Munkájukhoz további sok sikert kívánok.
H. Á.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »