2016-ban az előzetes becslések szerint 4,4 milliárd dolláros összköltés várható az amerikai elnökválasztáson. A ’70-es évek óta egyébként ugrásszerűen megnőttek az elnökválasztási kampányok költségei, konkrétan az 1976-os 66,9 millió dollárról 2008-ra közel a hússzorosukra, 1,325 milliárd dollárra emelkedtek a költések.
Az alaptézis szerint ugyanis a leggazdagabb jelölt veszi a legtöbb hirdetési felületet, és a legtöbbet hirdető szerzi majd a legtöbb szavazatot is, tehát a leggazdagabb jelölt nyer. A valóság azonban nem ez. A The New York
Times adatai szerint e tekintetben jelenleg Jeb Bush áll az élen, 80 milliós reklámbüdzsével, utána Marco Rubio (54 millió) és Hillary Clinton (38 millió) jócskán leszakadva. A sokak által rettegett és esélyesnek tartott Donald Trump viszont csak az utolsó előtti, 11 milliós reklámköltéssel.