hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Csúcsra járatott amerikai kampányköltések

2016. 04. 21.
Idén várhatóan ismét rekordot döntenek a kampányköltések az amerikai elnökválasz­tási hadjáratban. De vajon megéri ennyit költeni reklámokra és hirdetésekre? A theatlantic.com riportja ennek járt utána.

2016-ban az előzetes becslések szerint 4,4 milliárd dolláros összköltés várható az amerikai elnökválasztáson. A ’70-es évek óta egyébként ugrásszerűen megnőttek az elnökválasztási kampányok költségei, konkrétan az 1976-os 66,9 millió dollárról 2008-ra közel a hússzorosukra, 1,325 milliárd dollárra emelkedtek a költések.

Az alaptézis szerint ugyanis a leggazdagabb jelölt veszi a legtöbb hirdetési felületet, és a legtöbbet hirdető szerzi majd a legtöbb szavazatot is, tehát a leggazdagabb jelölt nyer. A valóság azonban nem ez. A The New York

Times adatai szerint e tekintetben jelenleg Jeb Bush áll az élen, 80 milliós reklámbüdzsével, utána Marco Rubio (54 millió) és Hillary Clinton (38 millió) jócskán leszakadva. A sokak által rettegett és esélyesnek tartott Donald Trump viszont csak az utolsó előtti, 11 milliós reklámköltéssel.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!