Megváltoztak tehát a fogyasztói igények, és mások lettek a „játékszabályok” is a piaci szereplők számára. A 2010 óta működő MagNet Magyar Közösségi Bank – amelyet pont a 2008-as válság dilemmái hívtak életre – ma is nagy hangsúlyt fektet ügyfelei visszajelzéseire és igényeire. Folyamatosan fejlesztik szolgáltatásaikat, míg kínálatukat a tisztesség, az átláthatóság és a közösségi szemlélet szellemében határozzák meg. Vallják, hogy aki az üzleti életben nem képes vagy nem akar alkalmazkodni, előbb-utóbb lehúzhatja a rolót.
Az utóbbi évek első és talán legfontosabb változása, hogy a lakossági hitelezés háttérbe szorult. Ennek következtében a bankok ismét erőteljesebben fókuszálnak a díj- és jutalékbevételt generáló számlavezetésre, illetve az ehhez kapcsolódó kiegészítő termékekre és szolgáltatásokra, mint például a bankkártyák és a különböző biztosítások. A hitelintézetek manapság egymásra licitálva ösztönzik ügyfeleiket a bankkártya-használatra, ami egyébként egyáltalán nem áll távol a nyugat-európai trendektől sem. (Gondoljunk csak arra, hogy a londoni buszokon sem lehet már készpénzzel, csak bankkártyával fizetni.)
Továbbá, a betéti kamatok jelentős csökkentésével egyidejűleg számottevő mértékben nőtt az elmúlt időben a befektetési alapok, részvények és állampapírok jelentősége a hitelintézeti értékesítési palettákon. A piaci szereplők ugyanakkor jelentős mértékben elmozdultak a jellemzően magasabb megtakarítási állománnyal, illetve az átlagosnál magasabb bérrel rendelkező úgynevezett „prémium” szegmensek kiszolgálása felé.