hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Mit rejt a MobilTárca?
Kevesebb kápé, több élmény

2013. 07. 18.
A napokban indult a MobilTárca alkalmazás hazai tesztelése, azaz egy olyan készpénznélküli, NFC-technológiára épülő, mobil­telefonos fizetési rendszer bevezetése, amely – a kez­de­ményezés hívei és úttörői szerint – forradalmi, megállíthatatlan és még az ország versenyképességére is jó hatással lehet.

 „A nem is olyan távoli jövőben egyáltalán nem lesz szükségünk tömött pénztárcára” – vizualizálják a Magyar Mobiltárca Szövetség alapítói (lásd erről bővebben keretes írásunkat). A három nagy telekommunikációs szolgáltató, valamint az OTP Bank, a MasterCard és a SuperShop összefogásával megalakult szövetség célja, hogy a közösen kifejlesztett MobilTárca alkalmazás olyan ügyfélélményt nyújtson a felhasználóinak, melynek hatására önként és dalolva dobják a kukába ósdi bőrbukszáikat – bankkártyáikkal, hűség­kártyáikkal, de akár a BKV-bérletükkel együtt! Az alkalmazás célja ugyanis nemcsak a készpénz kiváltása, de az összes olyan bankkártya, pontgyűjtőkártya és jegy tömörítése, amely jóváírásra és fizetésre egyaránt alkalmas. Ezek a kártyák virtuális formában megjelennek a mobiltelefonunkon, és miután kiválasztottuk közülük az éppen megfelelőt, egy terminálhoz érintve (PayPass) a telefonunkat már meg is történt a fizetés.

Ahogy Lemák Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség főtitkára is hangsúlyozta a tesztelés indulását ünneplő sajtótájékoztatón: a banki, a hűségprogram-, valamint a kártya- és mobilszolgáltatók összefogása nem túl gyakori ezen a piacon, így a magyarországi projekt ebből a szempontból is figyelemre méltó. Miután a „készpénzmozgás elég drága és nem is annyira biztonságos, ezzel is pénzt spórolunk meg Magyarországnak, és versenyképesebbé tehetjük a gazdaságot” – emelte ki a program egyik fő „vonzerejét” Takács Zoltán, a Telenor vezérigazgató-helyettese.

Hiszen miről is van itt szó? A technika előrehaladásával az eddig tradicionálisan bankok által végzett pénzügyi szolgáltatásokat mára már telekommunikációs cégek is képesek produkálni. Gondoljunk csak a két telefon között zajló mobilfizetésre vagy a parkolójegy mobiltelefonnal történő fizetésére, illetve autópálya-matrica vásárlására! Ezekben a pénzügyi tranzakciókban egyetlen pénzintézet sem vesz részt. Ez a tény pedig igen bosszantó lehet egy bank számára, főleg akkor, amikor a lakossági hitelezés elenyésző, és a pénzintézeteknek elemi érdekük lenne, hogy a tranz­-akciós bevételeikre támaszkodjanak – amíg az még egyáltalán létezik. Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese – a fentiek tükrében – egy sokat sejtető De Gaulle idézettel kezdte beköszönőjét az említett sajtótájékoztatón: „Amit nem tudsz megakadályozni, annak állj az élére”. És valóban: az OTP egyedüli pénzintézetként vesz részt ebben a kezdeményezésben, habár elvileg ma kilenc olyan bank van Magyarországon, amely képes PayPass és – ennek következő lépéseként – akár Mobile PayPass szolgáltatást is nyújtani. „Természetesen minél többen vagyunk, annál jobb” – tette hozzá gyorsan Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!