Mit jelent számodra a „mellébeszélés nélküli marketing"?
- A marketing, meggyőződésem szerint, üzletfejlesztést jelent. Ma azt kell megtanítani az embereknek, hogy a marketing nem hirdetés, nem reklám, nem egy adminisztratív üzletág, hanem nagyon is termelő. Számomra a „marketingköltség" mint fogalom nem jelenhet meg, de a „marketingbefektetés" már annál inkább, mivel ennek a tevékenységnek meg kell térülnie! Sokak szerint az a jó megoldás, ha leöntik a cégvezetőket egy halom, Amerikából hazahozott és lefordított marketingtechnikával, és az ügyvezető majd megírja a hipnotikus reklámszöveget. Azt gondolom, hogy ez hiba. A péknek a kenyérsütéshez kell értenie, és nem máshoz. Mi egyébként, amit lehet, magyarul is mondunk az ügyfeleinknek, nem bohóckodunk feleslegesen idegen szavakkal.
Miként jelenik meg a pénzügyi válság hatása az ügyfeleiteknél, és általában mit javasoltok megoldásként?