„A magyar kormány tudatosan és előre megfontoltan megszegi az EU
rendelkezéseit” – nyilatkozta a Heteknek Félix Péter, a Füstirtók Alapítvány
elnöke a Forma–1-es dohányreklámok ügyében. Habár emiatt már kétszer is
figyelmeztettek minket az elmúlt fél évben, igazán kemény szankcióktól talán
mégsem kell tartanunk, hiszen maga az EU egészségügyi szekciója sem éppen az
igazság bajnoka: 2004-ben az unió vezetése 1 milliárd euróért hajlandó volt
visszalépni a Phillip Morris dohányóriás elleni peréből, habár bizonyítást
nyert, hogy a cég tudatosan gerjeszti a csempészáruk forgalmazását, amely már
meghaladta a közösségen belüli rendes kereskedelmet.
Hazánkban a mindenkori gazdasági miniszternek a 2001-es gazdasági
reklámtörvény-módosítás óta joga van arra, hogy motorsportrendezvények esetében
egyéni hatáskörben engedélyezze a dohányreklámok jelenlétét. 1999-ben ugyanis a
magyar kormány szerződést kötött a Formula One Administration-nel (FOA), amely
szerint súlyos kártérítést kell fizetnünk, ha az engedély elmarad.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »