„A magyar kormány tudatosan és előre megfontoltan megszegi az EU
rendelkezéseit” – nyilatkozta a Heteknek Félix Péter, a Füstirtók Alapítvány
elnöke a Forma–1-es dohányreklámok ügyében. Habár emiatt már kétszer is
figyelmeztettek minket az elmúlt fél évben, igazán kemény szankcióktól talán
mégsem kell tartanunk, hiszen maga az EU egészségügyi szekciója sem éppen az
igazság bajnoka: 2004-ben az unió vezetése 1 milliárd euróért hajlandó volt
visszalépni a Phillip Morris dohányóriás elleni peréből, habár bizonyítást
nyert, hogy a cég tudatosan gerjeszti a csempészáruk forgalmazását, amely már
meghaladta a közösségen belüli rendes kereskedelmet.
Hazánkban a mindenkori gazdasági miniszternek a 2001-es gazdasági
reklámtörvény-módosítás óta joga van arra, hogy motorsportrendezvények esetében
egyéni hatáskörben engedélyezze a dohányreklámok jelenlétét. 1999-ben ugyanis a
magyar kormány szerződést kötött a Formula One Administration-nel (FOA), amely
szerint súlyos kártérítést kell fizetnünk, ha az engedély elmarad.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »