Joaquin Almunia és Veres János közös sajtótájékoztatón. Nem közösködnének Fotó: MTI
Járai Zsigmond jegybankelnök nem is titkolta, hogy a Magyar Nemzeti Bank hívta fel az Eurostatnak, az unió statisztikai hivatalának a figyelmét arra, milyen eljárást követ a kormány az autópálya-finanszírozás kapcsán. Elmondták, hogy a Gyurcsány-kormány úgy kívánja 200-300 milliárddal csökkenteni, jobban mondva szépíteni az idei költségvetést, hogy "kiszervezte" a büdzséből a sztrádaépítésre fordított összeget, hogy a majd megépült szakaszok értékesítéséből befolyt pénzt bevételként számolja el. Joaquin Almunia álláspontja szerint azonban ez privatizációnak számít, és nem folyó bevételnek, így ez a tétel nem javíthatja a bevételi oldalt. A pénzügyi biztos állásfoglalása azzal a következménnyel jár, hogy az államháztartás hiánya a tervezett 3,6 százalék helyett 5 százalék közeli is lehet. Az euró bevezetéséért folytatott hajszában ez a lehető legrosszabb hír a Pénzügyminisztérium bürokratáinak, hiszen már így is túlcsordult a hiány, már az év felére elérte az egész éves limitet.
Trükk és árulás
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »