A mogyoródi pálya. Ahol a szálak összefutnak Fotó: Reuters
Az idén a megszokott időpontnál három héttel hamarabb startolt a 20. mogyoródi Magyar Nagydíjért folyó küzdelem. A meglepő sietség mindenesetre nem a tülekedő nézőközönség nyomására történt (egy internetes portál közvélemény-kutatása szerint ugyanis a nézők mintegy 17 százaléka bánná, ha Mogyoródot kihúznák a programfüzetből), hanem jóval "prózaibb", pontosabban több milliárd forintot érő okokra vezethető vissza. Az Európai Unió ugyanis 2005. augusztus 1-jével, egy nappal a mogyoródi futamot követően léptette életbe a dohányreklámok nemzetközi szigorítását. A Heteknek nyilatkozó dr. Szilágyi Tibor, a dohányzás elleni harc nemzetközi szakértője szerint leginkább Olaszországnak és Magyarországnak áll érdekében, hogy kijátsszák a fenti szabályt. "Két módszert választottak. A magyar gazdasági minisztérium azt, hogy az egész versenyt nemzetgazdasági szempontból fontos eseménynek titulálta, és nem nemzetközi sportversenynek. Így azonnal nem vonatkozik rá az említett direktíva. Az olaszok pedig arra hivatkoznak, hogy náluk került a világon először megrendezésre a Forma–1, tehát ez számukra már egy nemzeti sportesemény, és szintén nem nemzetközi rendezvény" – magyarázta az ügy hátterét Szilágyi Tibor.
Két tűz között