hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Áruhitel – drágább az olcsóbb
Karácsonyi árubazár

2002. 12. 09.
Karácsony közeledtével egyre több üzletben kezdődik el az akciódömping, a háztartási gépek és a műszaki cikkek árának mélyrepülése. A Keravill, a Cora, az Auchan és a MédiaMarkt – a teljesség igénye nélkül – jelentős mennyiség? termék, mint például hűtőgépek, televíziókészülékek és porszívók vételárát csökkentette, első pillantásra kedvező módon. Számos áru részletre is megvásárolható, ám a hitelkonstrukciók sokszor becsapósak lehetnek. 

A Keravill akciós termékskáláján a Panasonic 55 cm-es képátlójú, hatvan programhelyes, színes televíziója időzített kikapcsolórendszerrel, 15 százalékos kedvezménynyel, az eredeti árhoz képest mintegy 10 ezer forinttal olcsóbban, 56 990 forintért már megvásárolható. Hasonlóan szimpatikus, akciós paraméterekkel hozzáférhető ugyanitt a Daewoo típusú, 51 cm-es képátlóval és száz programhellyel rendelkező színes televízió, csupán 36 990 forintért, eredeti áránál csaknem 21 százalékkal olcsóbban.

Az üzletlánc a háziasszonyokról sem feledkezett meg, hiszen a Zelmer 1400 wattos teljesítmény? porszívója 9990 forintért kapható. Nem is beszélve a Zanussi 146 literes normál hűtőszekrényéről, amely az akciós árképzés előtt 60 900 forintért volt birtokba vehető s most csaknem 21 százalékkal olcsóbban, azaz 47 900 forintos vételár ellenében kerülhet a fa alá.

A Zanussi gáztűzhelye most 42 százalékkal olcsóbb, s így 37 900 forinttól már a miénk lehet. 

Az Auchan üzlethálózata sem feledkezett meg a közelgő ünnepekről. Tőlük – messze a teljesség igénye nélkül – például a Thomson hatfejes videomagnót vásárolhatjuk meg héthavi, 5427 forintos részletben. Szintén hét hónapos részletre kapható a "sikermarket" LG 18 literes, grillezős mikrohullámú sütője, 26 990 forintért. Zanussi, 195 literes hűtőszekrénnyel 44 900 forintért gazdagíthatjuk a háztartásunkat.

Ám mielőtt a fentieken felbuzdulva, hanyatt-homlok rohannánk az akciós vételeket reklámozó áruházakba, nem árt tudni: nem minden olyan olcsó, mint ahogy látszik. A Coránál áruhitelre vásárolt termékek részletét 34,3–46,8 százalékos THM-mel (teljes hiteldíj-mutatóval) terhelik meg. A Magyar Cetelem Rt.-vel együttműködő Auchan esetében ugyanez 27,5 százalékot, a MédiaMarkt esetében 24 százalékot is kitehet, míg az Electro-world nem kevesebb, mint 40 százalékos kamatra adja hitelre megvehető portékáit! Így egy kis számolgatás után ráeszmélhetünk, hogy az akciós, olcsó portékáért – a hitel lejártával – jóval többet fizetünk ki, mint az akció nélküliekért.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!