Átadták az M7-est Fotó: Reuters
A Nemzeti Autópálya Rt. 60 milliárd forintot fordított az M7-es rendbehozatalára. 2001 márciusa óta 450 ezer köbméter földet cseréltek ki, 700 ezer köbméter humuszt fektettek le, és 100 ezer köbméter betont építettek be. A környezetvédelemi szempontokat figyelembe véve 165 kilométer vadvédő kerítést építettek ki, és 29 kilométernyi zajvédő falat emeltek fel.
A GKM tájékoztatása szerint jövőre az M3-as és az M1-es mellett az M7-es autópályára is kiterjesztik a matricarendszert, de ez az M5-ösre továbbra sem vonatkozik. A díjakról szóló előterjesztés még folyamatban van, ezért pontos árakról nem tudtak kérdésünkre beszámolni. Az áfatétel változása miatt azonban mindenképpen emelkedik a díjtétel: az autópályadíjakat ugyanis januártól nem 12, hanem 25 százalékos áfa sújtja.
A minisztériumi közlemény szerint kedvezően változnak a járművek kategóriahatárai, az új besorolás alapján ugyanis a gépjárm?park 95 százaléka a legalacsonyabb díjkategóriába kerül majd.
A Népszabadság úgy tudja, hogy a matricadíjak akár 10-20 százalékkal is drágulhatnak jövőre. A GKM azonban nem reagált a lap értesüléseire.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »