Michael Schumacher a monacói futamon. Bezárult a kör Fotó: Reuters
Az új versenyszéria legkésőbb 2008-tól indulhatna el, hiszen 2007-ig szerződések kötik a jelenlegi résztvevőket a Forma–1-hez.
A konszernek által létrejött szövetség, az ACEA első elnöke minden bizonnyal az ötletgazda, Paolo Cantarella, a Fiat vezérigazgatója lesz.
A versenyeken a Forma–1-ből jól ismert nyitott, együléses versenyautók szerepelnének, de itt a főszerep már nem a jó öreg, minden hájjal megkent Bernie-é lesz, hanem a világ vezető autógyártóinak topmenedzsmentje kívánja a busás hasznot lefölözni.
A Forma–1-versenyeket szervező FOA (Formula One Admi-nistration) jelenlegi becsült értéke 2,6 milliárd dollár. Ecclestone ugyan nem többségi tulajdonos, de gyakorlatilag még ma is ő a Forma–1 korlátlan ura, ami igen csípi az autókonszernek nagyhatalmú vezetőinek a szemét. Emlékezetes, hogy a magyar exminiszterelnököt is hosszasan váratta luxus lakókocsija előtt a Hungaroringen. A nagy pénz valójában a televíziós közvetítések jogdíjában van – éves szinten csaknem 200 millió dollár –, hiszen egy Forma–1-es futamot jelenleg mintegy 300 millió néző kísér figyelemmel szerte a világon.
A bajor Kirch Gruppe, a Pro7, a Sat és a PayTV adókat tömörítő médiakonszern az EM tévétársasággal közösen 75 százalékban birtokolja a Forma–1-holding, a SLEC televíziós jogait, amiben a Kirch egyébként szeptembertől döntő többséggel bíró tulajdonosi részt kíván vásárolni.
Az autómágnások terve igazából a Kirch Gruppe számára nyomatékos jelzés, hogy amennyiben megszerzi a Forma–1-közvetítések feletti jog döntő hányadát és azzal visszaél, vagyis azt nem az ő érdekeiknek megfelelően használja, nem riadnak vissza attól, hogy az egész Forma–1-et néhány év múlva lesöpörjék konkurens versenyeikkel. A Kirch Gruppe nem ijedt meg a fenyegetéstől, és úgy tűnik, hogy mégis megvásárolja a Forma–1 tévéholding 57,5 százalékát, amivel többségi tulajdonosként elsődlegesen profitálhat a Forma–1-es közvetítésekből.
Ezek szerint a Kirch hisz abban, hogy a Forma–1 jövőjét nem veszélyeztetné az autókonszernek új versenysorozata. Dieter Hahn, a Kirch igazgatója a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak elmondta: "Biztosak vagyunk abban, hogy a Forma–1 egy hosszú távú perspektívával bír." Természetesen Bernie-nek is ez a véleménye. A MacLaren csapatfőnöke, Ron Dennis ma még szintén nem látja valószínűnek, hogy egy másik versenysorozatban indulnának, szerinte inkább a Forma–1 átstrukturálódásáról lehet beszélni, ahol az autógyártók nagyobb szerephez juthatnak.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »