A New York-i autókiállítás látogatói nem mindennapi látványban részesültek, amikor a Terrafugia cég bemutatta az első olyan autót, amely megfelel mind a közúti, mind a légi biztonsági előírásoknak. Az összecsukható szárnyakkal rendelkező járgányt elsőre talán nem is autónak néznénk, mégis mindenben eleget tesz az utcai közlekedés kívánalmainak: a kétszemélyes autót bármely egyszerű gázfeltöltő állomásnál feltankolhatjuk. A fogyasztás meglepően visszafogott: szárazföldön 6,7 litert, levegőben pedig nagyjából 8,4 litert használ el 100 kilométerenként. Az egyik legnagyobb „elvárásnak" azonban nem tesz eleget, dugóban nem tudjuk csodaszerként alkalmazni, a felszálláshoz ugyanis mintegy fél kilométeres kifutópályára van szükség.
A jármű életre hívása mögött jelentős mérnöki munka áll: a megalkotó cég tagjai többek között a világ egyik legjobb egyeteme, az MIT díjnyertes mérnökeiből és gazdasági szakembereiből verbuválódtak össze, és 2005-ben kezdték el a Transition kifejlesztését. Az egyik legnagyobb technikai feladatot az jelentette, hogy a felszállás pillanatában az autó nem tud a hátsó kerekekre támaszkodni, mint a legtöbb repülőgép esetében, mivel a kerekek tartós közúti közlekedésre lettek tervezve. A gumikat és a szélvédőt pedig könnyített anyagból kellett készíteni a súly csökkentése érdekében.
Annak ellenére, hogy az előzetes megrendelések már így is lekötik a cég 2-3 éves termelői kapacitását, kérdéses, hogy a Terrafugia alkotása mennyire lesz felkapott árucikk. Az eddigi népszerűséget az okozza, hogy a szárnyak automatikusan összehajthatók, ami jelentős előny az eddigi repülőautó-próbálkozásokkal szemben - volt olyan típus, aminél a szárnyakat saját kezűleg kellett leszedni, majd utánfutón szállítani. A hétköznapi használhatóságot illetően további kérdések is felmerülnek. A felszálláshoz el kell jutni egy repülőtérhez, bár a cég számításai szerint Amerika területén nagy valószínűséggel fél órán belül ez elérhető. A Transition vezetéséhez a tulajdonosnak egy teszten kell résztvennie, illetve 20 órányi repülési gyakorlatot kell teljesítenie. Így a jármű elsődleges célcsoportja a pilóták, akik számára így a sportrepülésnek egy kényelmesebb módja áll a rendelkezésükre.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »