Új kategória
Az új játékstílus – amely a MMORPG, vagyis a tömeges, többjátékos internetes szerepjátékok nevet kapta – egyik szellemi kiindulópontja az amerikai Neal Stephenson regénye, a Snow Crash. Az 1992-es könyvben jelenik meg sok olyan elem (avatár, virtuális játékvilág, Google Earth-szerű alkalmazás stb.), amely aztán később a számítógépes alkalmazások formájában materializálódott. A Snow Crash mutatja be a Metaverse nevű helyet, amely tulajdonképpen egy külön online világ – itt az emberek virtuális azonosítójuk, az avatárjuk segítségével bolyonghatnak, kapcsolatba kerülhetnek egymással, és hihetetlen kalandokat élhetnek át. A másik előfutár a Dune II nevű játék volt, ahol a számítógép és az ember egy időben (real-time) irányította saját egységeit. A Blizzard nevű szoftvercég egyébként csak 2004 végén rukkolt elő a World of Warcrafttal, de rövid idő alatt minden más játékprogramnál jobban fogyott az új fejlesztésből. A siker összetevői: a nagy, háromdimenziós játéktér, a véget nem érő játékfolyam és a csoportosan, közösségben megvalósuló szórakozási forma.
Karrier egy sosemvolt világban
„A Sátán újra a Földön lakik, és számos emberi testet öltött magára”
Németh Sándor beszéde az október 7-e utáni Izrael melletti szolidaritási tüntetésen »
Emlékezés az aradi hősökre
Kik érted haltak »
Kicsoda Charlie Kirk, Trump titkos fegyvere?
A 31 éves evangéliumi keresztény influenszer, aki egyetemisták millióit mozgósította a választások előtt »