Egy azonban biztos, az aktuális divat jelszava: kontraszt kontraszt hátán. Ennek jegyében kombinálhatóak majd a csillogó és matt anyagok éppúgy, mint a sima és durva felületek. A soron következő divatszezon zászlóvivői a kétoldalú szövetek, a vatelinnel bélelt, illetve légáteresztő anyagok, valamint a bőr- és szőrmeutánzatok.
Az elegáns stílus színvilágában keveredik majd a régi stílusú, megfakult fotók atmoszférája a tél jellegzetes fényeivel és színhatásaival. Ez a stílusjegy a klasszikus elegancia és a romantikus részletek keveredésével hódítja majd meg a nagyközönséget. A szezon főszereplői a jersey-k, a lágy tapintású kasmír szövetek, a csipkék és a szőrmék. Divatba jönnek a geometrikus elemek ihlette szabászati részletek, a finoman hangsúlyozott vállak, a változó hosszúságú kabátféleségek szőrmegallérral díszítve. A trendelőrejelzők véleménye szerint kulcsfontosságú szerephez jutnak majd a magasan záródó derekú, térdig érő trapézszoknyák, a garbópulóverek, a tunikák és a nadrágok is.
A sportos stílus alapvető árnyalat-összeállítását a barnás és sárgás tónusok harmóniája adja. A színvilágot a régmúlt idők tárgyainak kopott, patinás anyagfelszínei ihlették. A kollekciókat legfőképpen a denimszövetek, a bársonyszövetek és a diszkrét csillogású jersey-k jellemzik. Divatba jönnek a minipulóverek, a mellények, a háromnegyedes női nadrágok, az egyenes vonalú és a trapézszoknyák is.
A hóbortos stílus színvilágának kialakításánál a trendek felelősei kombinálták a high-tech hatásokat a természetes színképekkel. A stílusjegy jellemző dekorációi a fantáziavirágok, kockaminták csíkokkal dúsítva, foszforeszkáló fények és hagyományos nyomott minták. Nagyon divatosak lesznek a szélesbordázatú garbók, a kosztümök és a lovaglónadrágok, az alul szélesedő ruhák, a terepmintás jersey-k és a vállpántos ruhák csakúgy, mint a koptatott hatású anyagból készült kabátok.
Ruhakultúra
Minimális összeget emészt fel egy átlagos háztartásban a ruházkodás költsége – derül ki a Gfk. Piackutató Intézet nemrégiben elvégzett közvélemény-kutatásából. A cég fashionscope programja során mintegy 2000 háztartás bevonásával tanulmányozta a hazai családok öltözködéskultúráját. A felmérés szerint egy átlagos magyar család a 2001-es év folyamán 86 ezer forintot költött különböző ruhaneműkre, míg átlagosan öt családból egy semmilyen ruházati cikket nem vásárolt, amit rendszerint élemedett korukkal vagy előnytelen anyagi helyzetükkel magyaráztak. A legtöbb ruházati kiadásra mindig a téli ünnepi szezon lecsengése után kerül sor. Minőségi fehérneműkre és alsóruházatra hatvan év feletti, egyedülálló hölgyek jelentősen, 33 százalékkal költenek többet, mint a családosok. Lábbelikből a többgyermekes famíliák körében fogy a legtöbb. Országszerte Budapesten költenek legtöbbet ruházati cikkekre.