Az alig húszesztendős lány kedvesen és magabiztosan mosolyog ránk a borítóról. Teheti, hiszen már első lemeze, a Hea-venly Place (Mennyei hely) is milliós példányszámban, rekordgyorsasággal fogyott el. Ezután következett a Jaci Velasquez, majd az idáig egyetlen spanyol nyelv? lemeze, a Llegar a Ti, és most itt a Crystal Clear.
A latin-amerikai könnyűzenék betörése a hagyományosan angolszász gyöker? poppiacra igazán vérpezsdítő hatású. Az új zenei stílust hallgatva mindig az a kérdés merül fel, hogy vajon milyen lesz ez a zenei turmix, mi fog dominálni, a latinos vagy az európai-amerikai befolyás.
A mexikói ősöket felmutató Jacquelyn Davette Velasquez negyedik lemezén e két végpont között mozognak a dalok. A nyitódal, az Escuchame (Figyelj rám) refrénje a jól megszokott latin dallamokat követi, de például az olyan számok, mint a You\'re Not There (Nem vagy ott) vagy mint a Come As You Are (Jöjj, ahogy vagy) az MTV-féle slágeres trendbe illeszkednek. De még ezek is érdekesek. Jaci ugyanis kitűnő énekes, soha nem érezni, hogy egy-egy magasabb hanggal bajlódna, tényleg kristálytisztán, ugyanakkor szenvedéllyel énekel.
Az erős érzelmi töltet a dalok szövegét ismerve érthető meg: csaknem mindegyik a hűségről, a Jézus Krisztushoz való ragaszkodásról szól, az album hallgatóinak is ezt üzeni a teljesen angol nyelv? album. A Crystal Clear producere, a dc Talk negyedik tagjának is mondott Mark Heimermann elsőrangú munkát végzett: kitűnő zenészek hada vett részt a stúdiómunkában, még olyanok is, mint a híres hispano énekes, Luis Fonsi is, akivel Jaci egy szám erejéig duettet énekel. Olyan ez a Crystal Clear, mint amikor valaki teljesen ismerős nyelven szól hozzád, mégis különleges íze van annak, ahogy mondja.
Gracias, Jaci. (Kánai András)