hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Új arcok a kiskocsik világában
Teszt: Citroën C3, Ford Fiesta

2002. 09. 07.
Nő a második és harmadik kocsit tartó családok száma, akik más szempontokat tartanak fontosnak, mint az egyautósok. Elmúlt az az idő, amikor kis kocsit az vett, akinek nem telt nagyobbra. A mai európai vevő azért vesz kis autót, mert ilyet akar. Ma Magyarországon a kiskategóriás járművek jelentik a legnagyobb piacot, mintegy ötvenszázalékos részesedéssel. A vásárlók kegyeiért tucatnyi autómárka küzd egymással egyre tetszetősebb, tágasabb, biztonságosabb, olcsóbban fenntartható autóival. E havi tesztünk mindkét példányát a PSA Peugeot–Citroën és a Ford Motor Company közösen kifejlesztett, 1,4 literes dízelmotorja hajtja

C3: Ez így gömböly?

A C3-as Citroënnek kedves, bohém vonalvezetése van, a közkedvelt francia márka ebben ragaszkodott a gyökereihez. A gömböly? formavilág meghatározó stílusjegy kívül-belül egyaránt. Az opcióként rendelhető hatalmas panorámatető a nyitott autózás élményével örvendezteti meg a bentülőket. A kupolaszer? tetővonal az első ülésen utazók feje felett tágas érzetet kelt, a nagy üvegfelületeken keresztül jól megvilágított utastérből pazar a kilátás. Ezt segíti elő az első ülések magasabbra szerelése, egyúttal könnyebb a ki- és a beszállás is. Mindkét első ülés kartámasszal van ellátva, amely eddig nem jellemezte ezt a kategóriát. Hátul két embernek – ami a szélességet illeti – kényelmes helye van, a lábtér viszont valamivel szűkösebb, mint a Ford Fiestában. Az erőforrás viszont két lóerővel izmosabb, a hetven lóerős HDi turbómotor már alapjárattól remekül húz, a 150 Nm-es nyomaték könynyedén lendületbe hozza az egy tonnás kasznit. A C3-as maximálisan hat légzsákkal rendelhető, alapáron a két első jár, melyből az utasoldali egy kulcsos kapcsolóval üzemen kívül helyezhető. A csomagtartó 305 liter, amely egy úgynevezett "modulboard" rendszerrel rekeszekre osztható, elkülönítve a kisebb-nagyobb, szennyes és tiszta pakkokat. Érdekes színfolt, hogy a bekapcsolt irányjelzőt nem a megszokott kattogás, hanem egy kellemes hang jelzi. A sebességfüggő szervokormány tengely- és sugárirányban is állítható, a fordulókör átmérője 10,1 méter. A csekély üzemi költségekhez hozzájárul a 4,2 literes, 100 kilométerenkénti átlagfogyasztás, és a ritka, 30 ezer kilométeres szervizciklus. A C3 1,4 HDi alapára 3 millió 30 ezer forint, amiért vészfékasszisztenssel kiegészített blokkolásgátlót és elektromos ablakemelőket is kapunk. 



Ford: Életöröm friss csomagolásban

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!