hetilap

Hetek hetilap vásárlás
No Trabi, no

2002. 09. 07.
Legtöbbünk fintorog, mikor dugóban kétütem? Trabant vagy Wartburg akar bekéredzkedni elénk. Ám ez korántsem jelent udvariatlanságot, mivel a mai korszer? autókénál tízszer környezetszennyezőbb kétüteműeknek finoman szólva nincs jó szaguk.

Becslések szerint hazánkban 300-350 ezer közé tehető a még futó kétütem? Trabantok, Wartburgok és Barkasok száma. Egy, az elmúlt évben megjelent környezetvédelmi rendelet 2005. július 1-jétől olyan csekély szénhidrogén kibocsátási határértéket ír elő, amely a fent említett autó típusokkal katalizátor beszerelése nélkül nem érhető el. A kérdéskör nem is olyan egyszerű, hisz azok közül az autós társaink közül, akik ilyen járművekkel közlekednek, sokan nem képesek mintegy 30 ezer forintot kifizetni az utólag beszerelhető katalizátorokért. Ráadásul a kétütem? járművekbe beszerelt katalizátorok élettartama – a motor konstrukciójánál fogva – csak pár tízezer kilométerre tehető. Másrészt, a közlekedési kormányzat bármilyen nagyvonalú autócsere-akciót is fog majdan meghirdetni, ezzel biztosan nem élhet mindenki, hisz a legolcsóbb, hazánkban kapható új kisautók 1,5-1,8 millió forintos vételára akár negyvenszerese is lehet a nem egészen három év múlva kitiltandó Trabantok mai értékének.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!