Az utolsó európai futam előtt
Forma 1
1999. 09. 25.
A Forma–1-es világbajnokság utolsó európai futama, a kontinensről elnevezett
nagydíj következik vasárnap a németországi Nürburgringen. Három állomással a
befejezés előtt a címvédő finn Mika Häkkinen (McLaren–Mercedes) és az ír Eddie
Irvine (Ferrari) azonos pontszámmal (60–60) vezetnek, de nem reménytelen a helyzete a
tíz pont hátránnyal mögöttük álló német Heinz-Harald Frentzennek (Jordan– Mugen–
Honda) és a negyvennyolc pontos brit David Coulthardnak (McLaren–Mercedes) sem.
Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója szerint nem kizárt, hogy a csapaton belül
ugyanúgy rangsorolni fogják a pilótákat, ahogy a Ferrarinál is különbséget tesznek
Irvine és a finn Salo között.
"Most még korai lenne erről beszélni, de elképzelhető, hogy az edzések után
meghatározzuk, kinek kit kell segítenie. Más lesz a taktika egy 1. és 2. rajthelynél,
és megint más például egy 4. és 6. pozíciónál. Nekünk mindegy, ki a világbajnok,
a lényeg, hogy a McLaren pilótája legyen" – magyarázta Haug.
A rivális Irvine már korábban kifejtette, hogy ismét bízik Häkkinen hibázásában,
míg Frentzen a maga részéről nem hiszi, hogy a két élcsapat mögött ő is számottevő
esélyes lenne. Coulthard azt hangoztatta, hogy ő nem vállalja a második számú
versenyző szerepét.
A régi nürburgringi pálya a leghosszabbnak számított a Forma–1-ben, ám Niki Lauda
balesete (1976) után kikerült a versenynaptárból. Az új, rövidebb ring 1984 és 1985
után négy éve lett újra helyszín. A hétvégén is rajthoz álló pilóták közül
egyedül Häkkinen nyert már a futamon, miután tavaly – az akkor Luxemburgi Nagydíj névre
hallgató versenyen – a körrekordok sorozatos javítása közben mindkét Ferrarit
megelőzte.
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.