Decemberben az Airbnb amerikai turisztikai óriáscég képviselői Izraelben jártak, miután nagy vihart kavart a döntésük, hogy törlik a nemzetközi szálláskínálatukból a ciszjordániai partnereket. Ön is találkozott velük, sőt egy szamariai túrára is elvitte az amerikaiakat. Utána az Airbnb kiadott egy nyilatkozatot, hogy határozottan elítélik az Izrael elleni bojkottmozgalmat. Ez nagy sikernek tűnik, mert a nemzetközi óriáscégek ritkán változtatják meg az álláspontjukat tiltakozás hatására, és ha igen, akkor is inkább Izrael szempontjából negatív irányba, részben azért, mert attól tartanak, hogy akkor ők kerülhetnek bojkott alá, mint láthattuk a Scarlett Johansson által reklámozott SodaStream esetében. Mit sikerült elérni?
– Annyit mindenképpen, hogy az Airbnb felfüggesztette azt a rendelkezését, hogy a „nyugati parti” – vagyis a Júdeában és Szamariában lévő – településeket kizárja az ajánlatai közül. A cég képviselője a kormány, valamint az érintett települések vezetőivel való találkozók után azt mondta, hogy „a helyszínen sokkal jobban értik ennek a kérdésnek a súlyát”, teljes mértékben elítélik az Izrael elleni bojkottot, és fejleszteni kívánják tevékenységüket Izrael egész területén. Reméljük, hogy ez a pozitív hozzáállás azt követően is megmarad, hogy visszautaztak az Egyesült Államokba. Mindenesetre figyelemmel kísérjük a fejleményeket.