Furcsa választási kampány zajlik Németországban, ahol a regnáló kancellár szemmel láthatóan a változatlanság és az állandóság hangulatával kampányol. Angela Merkel a kampányidőszakban elutazott egy háromhetes szabadságra, majd a barcelonai merénylet után visszafogott kampányolásra kérte a pártokat. Úgy tűnik, ez a visszafogottság működik, a CDU ugyanis 36 százalék körül vezet, szemben az SPD 23 százalékával. A mesterséges altatásban levő kampányt jelen pillanatban semmi nem zavarja meg, miközben az ország rohamos változásokon megy keresztül a tömeges bevándorlásnak köszönhetően.
A tévévita
Az első és egyben utolsó nyilvános tévévita életet lehelt az eddig kómában levő választási kampányba. A szópárbaj ugyanis Martin Schulz utolsó lehetősége volt arra, hogy Merkel nyomába érjen, aki annak ellenére a favoritja a kampánynak, hogy nem ígért jelentős változást, új programot a németeknek. A tévévita formátuma és körülményei is érdekes momentumai voltak ennek a furcsa kampánynak. A tévécsatornák ugyanis azt szerették volna, hogyha közönség is jelen lett volna, illetve azt is, hogy több forduló legyen, ne csak egy. Angela Merkel és csapata mindkét javaslatnak ellenállt. A hivatalban levő kancellár a Der Spiegel újságíróinak kifejtette, hogy a kispártok ennek az egy vitának sem örülnek, hiszen ebben mindig a két nagy párt jelöltjei vesznek részt. Ezt a választ mellesleg a Der Spiegel újságírói sem vették teljesen komolyan, megkérdőjelezve, hogy a CDU jelöltjét csak a kis pártok iránti szimpátia vezérelné. A tévévita mindenesetre nagy érdeklődést váltott ki, hiszen ez volt Martin Schulz utolsó esélye, hogy fogást találjon a jelentős népszerűségi előnnyel rendelkező Merkellel szemben.