Nagy riadalmat keltett december elején egy kóbor drón, ami a londoni Heathrow reptér légterében repülve veszélyesen megközelített egy Airbus utasszállító gépet. A repülő éppen leszálláshoz készülődött, amikor a személyzet észlelte a kétszáz méteres magasságban manőverező távirányított járművet. Ütközésre szerencsére nem került sor, azonban az incidens nagy megdöbbenést váltott ki. A CAA (az angol Polgári Légiközlekedési Hatóság) ,,A” típusúnak, azaz magas kockázattal járó incidensnek minősítette a történteket. A légitársaság nem nevezte meg a majdnem ütköző járatot, a drón pedig a történtek után azonnal eltűnt a helyszínről, így a hatóságok nem tudták azonosítani.
Felmerül a kérdés, hogyan kerülhetett egy drón egy utasszállító útjába, amikor mind a gépről, mind az irányítótoronyból is pásztázzák az eget? A válasz egyszerű, és egyben rémisztő: ezek a drónok láthatatlanok a radar számára – méretük túl apró ahhoz, hogy a menetrend szerinti járatokat figyelő szerkezetek észleljék őket, digitális jeladóval pedig nem rendelkeznek –, elég nagyok azonban ahhoz, hogy egy repülőgép hajtóművébe kerülve akár katasztrófát is okozzanak.
Hasonló eseményekről számolt be egy magánrepülő pilótája, aki még májusban találkozott egy drónnal, amely tőle nem több mint 25 méterre repült.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »