Az iráni elnök az ENSZ-közgyűlésre utazott New Yorkba. Idén ráadásul két felszólalási lehetőséget is kapott, annak ellenére, hogy nyilvánvalóvá tette: nem hajlandó változtatni uszító üzenetein. A világszervezet fórumán szeptember 24-én újra kijelentette: Izraelnek nincs helye a Közel-Keleten, és jelenléte hamarosan véget ér ott. A beszéd az ENSZ nemzetközi joggal és törvényességgel foglalkozó fórumán hangzott el.
„Nincs igazság, és nincs jog. Szégyen, hogy egy törvénytelen ország vezetője, amelyik sorozatban sérti meg az alapvető jogokat, a jogról szónokoljon ebben a teremben” – mondta Ron Prosor, Izrael ENSZ-nagykövete, aki kivonult Ahmadinezsád beszédéről. Prosor szerint az iráni elnök felkérése, hogy a törvényességről beszéljen, olyan, mintha egy gyújtogatót kérnének fel tűzoltóparancsnoknak.
Ahmadinezsád azonban más ügyekben is megoldóembernek ajánlkozott. Az AP hírügynökségnek adott interjúban azt sürgette, hogy az ENSZ támogassa egy új világrend bevezetését, mert „a birodalmak kora lejárt”. Az iráni elnök szerint ma már az „iskolás gyerekek is tudják, hogy az amerikai kormány erőszakos nemzetközi fellépéssel akarja rákényszeríteni az akaratát a világra”. A világszervezetben – ahol az Amerika-ellenesség az országok többsége számára szinte alapkövetelménynek számít – ezek a szavak ismerősen csengenek, és az izraeli nagyköveten kívül senki nem tiltakozott a felszólalás ellen. Így érthető, hogy az „új világrend” nevében Irán komolyan arra ajánlkozhatott, hogy békét teremt a Közel-Keleten. „Mindent megteszek azért, hogy stabilitás, béke és közmegegyezés valósuljon meg Szíriában” – mondta Ahmadinezsád, aki felajánlotta, hogy 10-11 országból álló új „kontaktcsoportot” hoz létre a
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »