Mivel a tüntetők menete az izraeli településekhez közeli palesztin falvakat veszi
célba, az izraeli hadsereg megerősítette a térségben állomásozó erőit. Izraeli és
palesztin katonatisztek megbeszéléseket tartottak, hogy elejét vegyék az ilyen
felvonulásokon szokásossá vált erőszakos megnyilvánulásoknak. Az elmúlt években
Hebron, Betlehem és Ramallah bizonyult potenciális veszélyforrásnak. Móse Arens
izraeli védelmi miniszter kijelentette, hogy a hadsereg készen áll az esetleges tüntetések
kezelésére.
Ehud Barak megválasztott izraeli miniszterelnökre nyomást gyakorolva a palesztin vezetők
kijelentették, hogy mindaddig nem hajlandók folytatni a béketárgyalásokat, amíg a
megválasztott miniszterelnök nem fagyasztja be a települések kiterjesztésének
programját.
Jasszer Abed Rabbo palesztin információs miniszter leszögezte, hogy a felvonulások célja
annak az üzenetnek a továbbítása, hogy "a helyzet feltartóztathatatlan robbanás szélén
áll".
Bár Rabbo szerint a felvonulások békések lesznek, s nem kerül sor összecsapásra,
hacsak Izrael nem provokálja ki, a jeruzsálemi Fatah-közlemény azonban ennél keményebb
hangnemet üt meg. A felvonulások "felizzítják majd a földet a telepesek lába
alatt, mely addig fog izzani, amíg el nem hagyják földünket mindörökre".
A Hamasz által a hírügynökségeknek kiadott közleményben az szerepel, hogy "a
megszállókkal és a telepesekkel szembeni tüntető akciókat meg kell sokasítani". A
múltban a Hamasz nem reagált az ehhez hasonló szervezett palesztin tüntetésekre.
Feiszal Husszeini, a Palesztin Hatóság jeruzsálemi ügyekkel foglalkozó minisztere
elmondta, hogy a palesztinok eltökélték: kitartanak a békefolyamat mellett. "Vannak
más lehetőségek, amelyek fájdalmasabbak, mi azonban a békét választottuk."
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »