„Mindegyik termet lefoglaltuk. Ha valaki aznap jön a moziba, és valami mást akar megnézni, akkor nem jár jól, hacsak nem lesz még pár extra jegyünk, amit neki tudunk adni” – mondja lelkesen Brian Wells pásztor. A Crossroad Church ugyanis egy teljes moziépületet foglalt le február 27-re, ahol mind a 13 vetítőn a Jézusról szóló filmet fogják játszani. De nem ez az egyetlen eset, hogy egy teljes mozit bérelnek ki. „Rendkívül érdekes ez a fajta izgalom a film körül. Az érdeklődés és a kereslet szintje felér a nagy költségvetésű, kasszasiker filmek szintjével” – nyilatkozta James Meredith, a Cinemark amerikai moziláncolat marketing- és kommunikációs vezetője.
Az egyik legismertebb amerikai megagyülekezet, a Saddleback Church vezetője, Rick Warren lelkész egyszerre nyolc különböző helyen bérelt ki mozitermeket. „Majdnem az összes Jézusról szóló mozifilmet láttam az elmúlt ötven évben, és ezek közül az Isten Fia a legjobb. Nagy izgalommal tölt el bennünket, hogy Jézus története újra a vásznon lesz látható, és meg is fogjuk tölteni a mozitermeket. Azt szeretném, ha minden más gyülekezeti vezető is hasonlóképp tenne, mert ez egy ritka lehetőség arra, hogy Krisztus történetét a nagy nyilvánosság elé állítsuk. Jézus történetét a mozitermekben szeretnénk látni, ahol a filmet látva a kegyelem meg tudja érinteni a nézőket. Az evangélium üzenete megérdemli, hogy szélesvászonra kerüljön” – mondta Warren. Számos üzletember is felajánlotta adományait jegyek vásárlására gyülekezetek és nonprofit szervezetek számára.
Az Isten fia film a tavaly készült tízrészes Biblia minisorozat alapján készült, és Jézus történetére koncentrál. A moziváltozatot több, eddig még nem látott új résszel is bővítették. (Ugyanakkor teljesen kivették belőle a tévésorozatban szereplő Sátán alakját, amelyről a média egy része azt állította, hogy a megjelenítése akarva-akaratlanul Barack Obama elnökre emlékeztet.) A Biblia sorozat átlag 11,4 millió nézőt vonzott a History Channel csatornán az öthetes vetítési időszaka alatt, valamint minden idők legsikeresebb DVD-n kiadott minisorozatává vált. Az egész estés játékfilm tervét a 20th Century Fox stúdió dolgozta ki, és a mű Jézus életét mutatja be a születésétől egészen a keresztrefeszítéséig és feltámadásáig. A film az evangéliumot követve mutatja be Jézus sorsát: láthatjuk, amint csodákat tesz az emberek között, és azt is, hogyan vált rövid idő alatt rendkívül népszerűvé.
A minisorozat és a film producere egy házaspár, az ötszörös Emmy-díjas brit Mark Burnett, aki korábban többek között a reality műfaj első nagy sikerét, a Survivor túlélőshow-t rendezte, valamint felesége, Roma Downey, aki a filmben Máriát, Jézus anyját játssza. „Nagyszerű látni, ahogy a keresztény közösségek mozgósítanak” – nyilatkozta Burnett utalva arra, hogy nem tudtak nagy összeget fordítani a 22 millió dolláros költségvetésű film reklámozására, ezért egyedüli lehetőségük az volt, hogy a gyülekezetek segítségével terjesztik el a hírét.
„Hihetetlen módon mindenfelé sikerült elvinni mozikba a filmet. Nagyszerű alkalom ez arra, hogy az emberek olyan személyeket és csoportokat vigyenek magukkal a moziba, akiknek szüksége van erre az üzenetre, akiknek szükségük van megismerni, hogy ki Jézus” – mondta a producer, aki maga is kereszténynek mondja magát. „Hollywood nagy része azt gondolta, amikor a Biblia sorozat befejeződött, majd továbblépünk, hogy folytassuk a többi show-műsorainkat. De nem lett igazuk, mert mi nagyon szeretjük Jézust”– mondta Burnett nemrég a hagyományos „nemzeti imareggelin” Washingtonban, ahol idén Obama elnök is beszédet tartott, többek között „Urának és Megváltójának” nevezve Jézus Krisztust.
Burnett a rendezvényen felszólalásában elmondta azt is, hogy törekedtek arra, hogy egy magas színvonalú és nézhető filmet készítsenek, hiszen már a kezdetekkor feltették nekik a kérdést, hogy: „Talán ez is egy újabb silány minőségű keresztény film lesz?” Azonban, ahogy ő fogalmazott: „Ha valaki keresztény, ez nem mentség arra, ha rossz filmeket készít”, ezért a producer igyekezett az Újszövetség központi történetét erőteljes előadásban, monumentális jelenetekkel, látványos vizuális effektekkel a vászonra vinni. A február utolsó napján bemutatásra kerülő film zenei aláfestéséről az Oscar-díjas Hans Zimmer gondoskodott.