Anne Catherine Emmerich nővér
A Vatikáni Rádió május végén jelentette, hogy az utolsó Habsburg császárral és magyar királlyal, Károllyal együtt idén október 3-án, Németország egyesítésének 14. évfordulóján a pápa boldoggá avatja Anne Catherine Emmerich vesztfáliai apácát. A hír katolikus körökben is meglepetést keltett, mivel a korábban már a "Tiszteletreméltó" címmel felruházott nővér boldoggá avatási folyamatát – amelyet több mint száz évvel ezelőtt kezdeményeztek német püspökök – 1928-ban a Vatikán felfüggesztette, éppen Emmerich nővér írásaival kapcsolatos aggodalmak miatt. Az apáca korábban a katolikus egyházon belül is csak szűk körben ismert és hivatalos elismerést nem nyert látomásai azonban Mel Gibson filmje nyomán hirtelen világhírűvé váltak, és e tény – valamint a Szentszékhez érkezett több ezer kérés – nyomán a Vatikánban újra napirendre tűzték Emmerich nővér boldoggá avatását.
Mel Gibson egyenesen a Passió társszerzőjének nevezte az apácát. Egy interjúban elmondta, hogy néhány évvel ezelőtt, amikor újra kezdte felfedezni gyermekkori vallását, megvásárolta egy apácarend könyvtárát. Amikor átnézte új szerzeményeit, egyszer csak önkéntelenül kinyújtotta a kezét, és – saját elmondása szerint természetfeletti inspirációnak engedelmeskedve – előhúzott a halomból egy kötetet, amely "egy új világot nyitott meg" a rendező előtt. A könyv címe ez volt: A Mi Urunk Jézus Krisztus Fájdalmas Szenvedései Anne Catherine Emmerich elmélkedései alapján. Gibson azt állítja, hogy Emmerich nővér írása olyan anyagot adott filmjéhez, amelyről még csak álmodni sem mert. De ki is volt ez a 19. században élt és sokak által már életében szentként tisztelt apáca?
Az apáca misztikus élete
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »