A Spar Magyarország közel két éve fedezte fel a Love All Help All Alapítvány adományozási rendszerét egyik beszállító partnere, a Cardex Európa által. A piacvezető képeslap-, és tasak gyártó cég sok nonprofit szervezetet, illetve céget lát el egyedi gyártású üdvözlőlapokkal, csomagolóanyaggal és az elsők között csatlakozott a LAHA rendszerébe.
Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője nagyon fontos lépésnek tartja döntésüket: „Amikor először hallottam a Laháról, akkor azt gondoltam, hogy ez egy nagyon újszerű, innovatív megoldás, amin keresztül költségek nélkül vagyunk képesek olyan vállalati célokat támogatni, amelyek a társadalmi felelősségvállalás témaköréhez tartoznak.” A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a 27 éve indult Spar Magyarország a kezdete óta fontos feladatának tartotta a társadalmi felelősségvállalást. Az ehhez köthető projektek keretében tavaly is közel 100 millió forintot költöttek jótékony célokra. „Nagyon örültünk, amikor a Laha kezdeményezéséhez csatlakozhattunk, és azóta is tagjai vagyunk.” A rendszer annyira rugalmas, hogy egy szervezet vásárlóként és a termékeit kínálva, eladóként is jelen tud lenni ezen a sajátos piactéren.
Az együttműködés tesztelésére az élelmiszer üzletlánc a Tegyünk a Leukémiás Gyermekekért és Betegekért Közhasznú Alapítványt választotta. A segítő szervezet munkáját évek óta figyelemmel kíséri és támogatja a Spar, de a Laha segítségével automatizáltan, nagyobb összeggel tudják segíteni az alapítvány munkáját úgy, hogy ez nem kerül plusz költségébe cégünknek. „Ezen rendszeresen nem mint támogatók, hanem mint vásárlók tudunk fellépni. A mindennapi üzletmenetünk során például a Cardexel is kapcsolatban állunk, tőlük alapvetően is rendelnénk, de így a megrendelésünk támogatást jelent egy rászoruló szervezet számára, amelyet mi választhatunk ki.” A Laha vezetői szerint a Spar csatlakozása nagyon biztató, és a rendszerükkel kapcsolatban így sok új cégnek, remélik nagyobb lesz feléjük a bizalma.