Az idén eddig bejelentett tizenöt hazai nagyberuházásból kilenc a járműiparhoz kapcsolódik – emelte ki a március végén megrendezett Automobil és Tuning Show (AMTS) megnyitóján Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, aki szerint nem korrekt, hogy erre a produktív szektorra a fanyalgók negatív éllel mondják, hogy „összeszerelő” üzem, már csak azért sem, mert egyre több cég helyezi át Magyarországra kutatás-fejlesztési erőforrásait. Hozzátette: a multinacionális cégek hazai beszállítókkal, illetve felsőoktatási intézményekkel való együttműködését pályázati forrásokkal támogatják. A jövő ugyanis az innováción múlik: az egyik húzóirány az elektromobilitás, amit a belsőégésű motorok szabályzókkal való visszaszorításával igyekeznek fejleszteni, a másik fontos cél pedig az önvezető járművek fejlesztésében való részvétel, ezért indult el a zalaegerszegi tesztpálya beruházása, ami a régiónkban jelenlévő autóipari cégek számára segítség – említette példaként az államtitkár.
Kocs, kocsi, coach
„Álmodj velem, mert ha elég szorgalmas és tehetséges vagy, eljuthatsz a világ tetejére” – idézte a kiállítás mottóját Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke, az esemény főszervezője, aki kiemelt néhány mérföldkövet a magyar járműgyártás múltjából.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »