Budapest egyik utcáján egy fehér VW e-up parkol. Odalépek hozzá, és az okostelefonomba bepötyögöm a szélvédő kijelzőjén látható kódot. A zár kattan, beszállok. Kulcs a kesztyűtartóban, kiveszem, és a gyújtáskapcsolóba helyezem. Egy fordítás után pittyegés. Beütöm a PIN-kódomat a középső billentyűzeten. Még egyet fordítok a kulcson, és az autó menetkész. Becsatolom az övet, rükvercbe teszem a váltót, kitolatok, és hang nélkül elhajtok.
Magyarországon ez a fajta közösségi autóhasználat még nem elterjedt, de például Münchenben 5000 autóval és 800 000 ügyféllel rendelkezik a carsharinget kínáló DriveNow, a BMW és az autókölcsönző Sixt hét országban jelen lévő közös vállalkozása. A modell egyszerű: regisztrálnunk és szerződnünk kell az üzemeltető céggel, majd valamilyen elektronikus hozzáférés segítségével használhatjuk az adott településen parkoló szabad kocsijukat bizonyos percdíj fejében. A díjat általában a hitelkártyánkról vonják le. Az autót pedig megadott körzeten belül kell leparkolnunk.
„A Sátán újra a Földön lakik, és számos emberi testet öltött magára”
Németh Sándor beszéde az október 7-e utáni Izrael melletti szolidaritási tüntetésen »
Emlékezés az aradi hősökre
Kik érted haltak »
Kicsoda Charlie Kirk, Trump titkos fegyvere?
A 31 éves evangéliumi keresztény influenszer, aki egyetemisták millióit mozgósította a választások előtt »