hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Mit érdemes tudni a kuponos vásárlásokról?

2017. 04. 14.
A „kuponozásnak” Amerikában már komoly mozgalma van, ám itthon is terjed. De vajon megéri-e ez? Egyáltalán a pszichológiai tényezők mennyire játszanak szerepet egy ilyen vásárlás során? Kinek jó, kinek éri meg?  A kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében ajánlatos pár dolgot figyelembe venni. Azoknak érdemes a kuponok adta kedvezményeket kihasználni, akik tudatosak és alaposak. A témakört Papszt Kriszta pénzügyi tanácsadó mentorral elemeztük.

Sokan rajonganak ezért a módszerért: „kincsgyűjtő” vadászatra indulnak, és trófeaként viszik haza a beszerzett árukat – mégis meglehet, hogy a végén rosszabbul járnak, mintha nem kuponnal vásároltak volna. Mások váltig állítják: a kuponokkal sokat spórolhatunk. Ez eddig rendben is van, de min csúszhatunk el? Biztosan megéri, ha többet költünk a kupont tartalmazó újságra, mint amennyit spórolunk vele?

Miért működnek a kuponok?

A kuponok, promóciós ajánlatok és a végtelen variációjú árakciók a marketing ősi eszköztárába tartoznak, melyek segítségével sikeresen lehet manipulálni a vevőket. A viselkedési közgazdaságtan kutatói az ennek hátterében álló pszichológiai hatásokat igyekeznek feltárni. Ez az egész azért működik a kutatások szerint, mert senki nem akar lemaradni a nagyszerű lehetőségről.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!