„Ezt üzenem a tizenkét éves önmagamnak” – így kezdődött a 17 perces videó, amely véget vetett a többéves látványos, ám – mint ahogy a lány is felismerte, elismerte – hamis csillogásnak. Az ausztrál tini 612 ezer követővel rendelkezett az Instagramon, és a tizenéves kora óta következetesen felépített népszerűségét kihasználva, egy-egy promóciós poszttal akár 2000 ausztrál dollárt (400 ezer forint) is keresett, miközben saját bevallása szerint heti 50 órát töltött online megjelenésének tökéletesítésével. Essena szerződésben állt egy ausztrál modellügynökséggel, de már az Egyesült Államokból is érdeklődtek iránta. Különféle márkák keresték meg, hogy reklámozza őket a posztjaiban, videóiban. „Tinédzserkorom nagy részében függtem a közösségi médiától, az elfogadás, a társadalmi státusz és a külső megjelenés fogságában voltam. A közösségi média az ügyesen kieszelt képek és szerkesztett videoklipek versenyéről szól.” Essena szerint ez a rendszer a társadalmi elfogadáson, a lájkokon, a nézettségszámon és a követők számán alapszik.
Ez volt az oka, hogy a korábbi celebnél október 27-én betelt a pohár, és ezres nagyságrendben tüntette el a kemény, sokszor órákig tartó munkával létrehozott fotóit, amelyek elmondása szerint semmilyen egyéb célt nem szolgáltak, mint saját maga reklámozását. A posztokat, amelyeket mégis meghagyott, őszinte, az adott kép hátterének realitását tükröző kommentekkel látta el, hogy hirdessék az általuk létrehozott virtuális világ mesterkéltségét, és a háttérben rejlő bizonytalanságot.
Természetesen a rengeteg támogató és bátorító megnyilvánulás mellett gyorsan felröppentek azok a hírek is, hogy a lány lépése csak egy újabb lépcsőfok volt a felemelkedés útján, hiszen akciója, minden eddiginél nagyobb népszerűséget és nyilvánosságot generált. Nina és Randa, két YouTube-celeb – O’Neill „barátai” – szerint ez az egész csak egy attrakció, amellyel a korábbinál messze több Instagram-követőre tett szert. Sokak csatlakoztak hozzájuk a Facebookon és a Twitteren is, hazugnak, tettetőnek nevezve a sztárt.