A 20–21. századi muzulmán terroristák számára a Korán, a Hadísz és Mohamed élete (Szíra) nyújt ideológiai támaszt kriminális tevékenységükhöz. Előbbi kiemelt figyelmet szentel azok ítéletének, akik tökéletlennek gondolják a Prófétát vagy kritizálják. „Bizony, azoknak a büntetése, akik háborút viselnek Allah és a Küldötte ellen, és romlást terjesztenek a földön, az, hogy megölik őket, megfeszítik, vagy levágják a kezüket és a lábukat az ellentétes oldalon, vagy kiűzik őket az országukból. Ez a megszégyenítésük ebben a világban, és a Túlvilágon hatalmas büntetés várja őket” – olvasható a Korán 5:33 részében, és a 33:57 ezt kiegészíti: „Bizony, azok, akik rágalmazzák Allahot és a Küldöttét, Allah megátkozza őket ebben a világban és a Túlvilágon, és megalázó büntetést készített elő nekik.” A 9:12 szintén ebben a körben szólít harcba: „De ha megszegik az esküjüket az egyezményük után, és becsmérlik a vallásotokat, akkor harcoljatok a hitetlenség vezetőivel – bizony, számukra nem léteznek eskük, hogy abbahagyják."
(Forrás: http://www.masud.co.uk/ISLAM)
Ka’b bin al-Ashraf egyike volt Mohamed áldozatainak. A muszlim történészek beszámolója alapján fiatal és csinos volt, egy tehetséges költő és a Banu Nadir (a zsidó törzsek egyike Medinában) vezetője. Miután Mohamed száműzte a Banu Kainukát – egy másik zsidó törzset Medinából – Ka’b feladata lett népe biztonságával törődni a muszlimokkal szemben, így Mekkába ment védelmet kérni. Verseket írt és dicsérte a mekkaiak bátorságát, becsületét. Amikor Mohamed tudomást szerzett erről, elment a mecsetbe, és az ima után a következőket mondta: „Ki hajlandó megölni Ka’bot, aki megsértette Allahot és az Ő apostolát?”
Erre Muhammad bin Maslama felállt, mondván: „Ó Allah apostola! Szeretnéd, hogy megöljem?”
A próféta azt mondta, hogy „Igen”.
Maslama így válaszolt: „Akkor engedd meg, hogy (hamis) dolgokat mondjak [vagyis megtévessze Ka’bot]”.
A próféta azt mondta, hogy „Mondj!”
Ezután Maslama elment Ka’bhoz, és azt mondta neki: „Mohamed pénzt követel tőlünk (vagyis zakatot [alamizsnát]), és zaklatott minket, és azért jöttem, hogy kölcsön kérjek tőled.”
Erre Ka’b így felelt: „Allahra, akkor elegetek lett belőle!”
Maslama ezt mondta: „Most, hogy már egy ideje követjük, nem akarjuk elhagyni. Azt szeretnénk, ha kölcsönadnál nekünk egy-két tevére való élelmet. […]”
Maslama és társai megígérték Ka’bnak, hogy még aznap este visszatérnek. Így is lett, Maslama két másik férfival együtt tért vissza, akiknek a következőt mondta: „Amikor Ka’b lejön, megérintem és megszagolom a haját. Amikor látjátok, hogy megfogom a fejét, szúrjátok le.”
Ka’b parfümtől illatosan lejött hozzájuk.
Maslama ezt mondta: „Soha nem éreztem kellemesebb illatot, mint ez. Megengeded, hogy megszagoljam a fejed?”
Ka’b azt mondta, hogy „Igen”.
Amikor Maslama erősen megragadta a fejét, azt mondta társainak, hogy „Kapjátok el!”
Így ölték meg, majd elmentek a prófétához, és tudatták vele mindezt. (Abu al-Rafit Ka’b bin al-Asrafot követően gyilkolták meg. [Bukhari 5.59.369])
A feljegyzésben – melynek hitelességét senki sem kérdőjelezi meg – Allah prófétája nemcsak bátorított gyilkosságra, hanem egyenesen javasolta a megtévesztést és az árulást.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »