Kilencvennégy éves korában elhunyt Karl Albrecht, az ALDI-konszern tulajdonosa, társalapítója – ennek kapcsán a német sajtóban újra a figyelem középpontjába kerültek a milliárdosok. A leggazdagabb német családok sorába emelkedett Albrecht-fivérek –Karl és a néhány éve elhunyt Theo – anyjuk kis boltjából hozták létre a világszerte ismert ALDI áruházláncot, amely halálukig a leggazdagabb német polgárokká tette őket, haláluk után pedig az örököseiket. Arról azonban keveset lehet hallani vagy olvasni, hogy vajon milyenek is voltak, hogyan éltek ezek az emberek. Alkalmazottaik közül azok, akik már a kezdeteknél együtt dolgoztak a fivérekkel, elmondták a riportereknek, hogy a két testvér gyakran olyan ceruzacsonkokkal vezette a könyvelést, amit már szinte nem tudtak a kezükben tartani, annyira rövidek voltak. Az egyik üzletet felújító vállalkozóknak pedig a szemükre vetették, hogy túlságosan vastag a tapéta, amit használnak. Valószínűleg a német fegyelem mellett ez is közrejátszott abban, hogy ilyen sikerre tudták vinni az üzletet egy generáció alatt.
A racionálisan összeállított árukínálat is fontos volt, ugyanis minél több az áru a boltban, annál nagyobb raktárakra és annál több emberre van szükség. Induláskor mindössze háromszáz féle árucikk volt kapható az Albrecht diszkontban, amelynek rövidítéséből lett később az ALDI márkanév.
Még náluk is jobban elzárkózik a nyilvánosságtól a rivális áruházlánc, a Lidl tulajdonosa. Az 1970-es években indult áruházláncot Dieter Schwarz hozta létre, ám az üzlet alapjait még apja, Josef Schwarz fektette le, aki többek között gyümölcskereskedésben utazott az 1930-as évektől kezdve. Dieter Schwarz a Lidl márkanevet apja üzlettársától, Ludwig Lidltől vette át – a Scwarz-Markt, azaz feketepiac név ugyanis nyilvánvalóan nem lett volna jó választás. Az üzlet azonban az ő keze alatt virágzott fel olyannyira, hogy a The Guardian szerint 2018-ra a brit Tesco, a francia Carrefour és a rivális ALDI áruházláncokat is megelőzi majd piaci részesedés tekintetében.