A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) még 2011. év végén bejelentette, hogy az egyre szaporodó nézői megkeresések miatt átfogóan ellenőrzi a betelefonálós és jósműsorokat, mivel „számos esetben kimutatható volt a nézők megtévesztésének szándéka”. A hatóság monitoring osztályának műsorelemzői akkor 55 műsorszámot dolgoztak fel, és a vizsgálat eredményeiről 2012 szeptemberére ígértek tájékoztatást. Az eredmény az lett, hogy a Médiatanácson kifogott a jósműsorok műfaji besorolása, így egyetlen esetben sem tudtak konkrét jogsértést megállapítani. Indok: a jóslás valóságtartalmát a hatóság nem vizsgálhatja.
Az NMHH jogi osztályáról megerősítették a Heteknek hatáskörük hiányát, és a tartalmi kérdésekben a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH) nevezték meg illetékesnek.
„Az EZO.TV elnevezésű műsor esetében indított a GVH – a beérkezett jelzésekre is figyelemmel – versenyfelügyeleti eljárást, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt” – mondta el a Heteknek Gondolovics Katalin szóvivő, hozzátéve: „A hivatal valószínűsíti, hogy a műsorkészítő kft. megtéveszti a fogyasztókat a több televíziós csatornán adásba kerülő produkciójával, amikor hamisan sugall a valóságtól eltérő dolgokat a nézőnek, agresszíven és félrevezetően ösztönöz betelefonálásra, illetve sok esetben a jós személye sem beazonosítható. A még folyamatban lévő eljárás a szakmai gondosság követelményét próbálja számon kérni a kft.-n.”
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »