hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Jared, a Big Data és a Fehér Ház
Az elnök veje, aki startupként tolta végig Trump-kampányt

2016. 12. 08.
Úgy rakta össze apósa elnöki kampányát, mint egy menő startupot, és működött! – méltatta a Forbes magazin Jared Kushnert, a fiatal zsidó milliárdos üzletembert, aki a magazin szerint „megölte a hagyományos választási kampányt”. Ugyanis míg Hillary jól beváltnak hitt kampánydömpinget üzemeltetett, addig Jared Kushner fele annyi pénzből felépített egy precíz adatelemzésre (Big Data) és a közösségi média újszerű használatára építő 21. századi stratégiát, ami a választás napjára pirosra színezte Amerika térképét. „Ő az idei év legnagyobb meglepetése, úgy érti az online világot, ahogy a tradicionális médiaguruk sosem fogják” – nyilatkozta róla Eric Schmidt, a Google egykori vezérigazgatója, Henry Kissinger szerint pedig Jared lesz majd az új elnök jobbkeze.

Egyszerű és józan – így néz ki a Kushner nagyvállalat New York-i központja, ahol, miután 2005-ben édesapját adócsalásért elítélték, már huszonöt éves kora óta az ifjú Jared a főnök. Irodájában semmi dekoráció, csak egy mezúza az ajtón és nagyapjának olajportréja a falon, aki a holokausztot túlélve emigrált az Egyesült Államokba. Íróasztalán egy bőrkötésű példány a zsidó bölcsességeket összegző Pirkei Avot című rabbinikus iratból, felesége Ivanka fényképe és egy bekeretezett felirat: „Csak semmi pánik!”

A csendes, visszahúzódó és mélyen vallásos Jared 2008-ban vette feleségül Trump kedvenc lányát, akivel együtt azóta is a megválasztott elnök legbensőbb tanácsadói közé tartoznak. Kezdetben nem akart belefolyni apósa kampányába, de amikor meghallgatta őt tavaly novemberben, a springfieldi kampánynyitóján rögtön fejére húzott egy piros Make American Great Again! sapkát, és belevetette magát a munkába. „Az em­berek reményt láttak benne! Olyan változásokat akartak, amit a New York-i médiaelit, a barátaim Manhattanban sosem értenének meg” – indokolta meg, miért tartotta fontosnak, hogy az erős ellenszél ellenére a Fehér Házig juttassa apósát.

Hazafelé a Trump Force One becenévre hallgató kampánygép fedélzetén, apósával mekis hamburgert fogyasztva beszélték meg, milyen stratégia mentén akarják majd vezetni a kampányt, kerülve a hagyományos médiát, és maximalizálva a közösségi média lehetőségeit. Elhatározták, hogy a fő fegyverük az egyszerű, de szókimondó Trump-üzenetek lesznek, amiket célzottan juttatnak el majd az arra fogékony választókhoz, megkerülve az ellenséges média blokádját. Trump előre kikötötte, hogy minden elköltött dollárért eredményt vár: „Nem akarom, hogy mások gazdagodjanak meg a kampányomon, minden dollárt figyelemmel kell kísérni, pont úgy, ahogy az üzleti életben is tesszük.”

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!