A kaposújlaki repülőtér, ahonnan a nyolc kisgép felszállt. Aznap délután ugyanígy nézett ki az ég Fotók: Somorjai L.
Eredetileg tíz gép indult volna, de kettő a rossz időjárási viszonyok miatt nem vállalta az utat. A gépek kötelékben vonultak. Pokorica környékén sűrű, átláthatatlan ködbe kerültek. Öt gép épségben le tudott szállni Horvátország déli részén, egy pedig kényszerleszállást hajtott végre egy használaton kívüli leszállópályán. Egy gép tisztázatlan körülmények között felrobbant, majd lezuhant. Vagy lezuhant, majd felrobbant; ezt ma még nem tudni. A két kaposvári utas, Szabados Zoltán és dr. Viczián György, a felismerhetetlenségig szétégett és feldarabolódott. A másik tragédiát szenvedett gépet a bajai Mikola József vezette. Utasa, egy hölgy, még a földet érés előtt kiesett a gépből és szörnyethalt. Mivel a két gép a délszláv háborúban elaknásított területre zuhant, az ottani hatóságok a területet lezárták és keveseket engedtek a helyszínre. Így még a közelben nyaraló Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt sem. Az egyik gépet Fa Nándor vezette, ő is a sikeres földet érők között volt. A társaság nagy része Kaposvár közéleti és üzleti életének megbecsült és elismert tagjaiból állt, többen Szita Károly polgármester baráti köréhez tartoztak. A gépek útját Hamvai Gyula kaposvári vállalkozó, bútorkereskedő szervezte, aki egyben az egyik gépet is vezette. A város értetlenül áll a katasztrófa előtt, és gyászolja, akiket elveszített. A horvát hatóságok felszólították a pilótákat és a velük utazókat, hogy a történtekről ne nyilatkozzanak.
Robbanás után Fotó: MTI
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »