– Nagyon sok iskolában és óvodában megfordulunk, rengeteg pedagógussal beszélünk, és nagyjából ugyanazt igazolják vissza: van egy réteg – nem túl sok család, de van –, ahol a mese és az együtt olvasás integráns része a mindennapoknak. Ezek a tudatos szülők megválogatják, hogy mit olvasnak, nyitottak az újra, és a gyerekek is nagy érdeklődéssel fordulnak az irodalom felé. És van a másik csoport, sajnos ez a többség, ahol szinte kihalt az esti felolvasás, és a családban fellelhető irodalom sem olyan, ami igazán inspirálná a gyerekeket. Sajnos az iskolai tankönyvek sem éppen kedvcsinálóak. Mi egyszerre próbálunk a szülőknek tájékozódási pontokat adni, másfelől a pedagógusoknak számos fórumon népszerűsítjük a kortárs irodalmat, mert nagyon hisszük, hogy ez lehet a kulcs egy felnövekvő, olvasni szerető nemzedékhez.
Mit tehet a szülő, hogy a gyerekét érdekeljék a könyvek?
– A legfontosabb, hogy a gyerekek minél több könyvvel találkozzanak, legyen az verseskötet, mesekönyv, képregény, ismeretterjesztő mű, képeskönyv vagy művészeti album, mindenképp javukra válik. A vizuális elemeknek is nagy szerepe van, ne féljünk az újszerű rajzoktól! Ami nekünk idegen vagy csúnya, az lehet, hogy ennek a generációnak izgalmas. Mindenkit bátorítok a saját korlátainak az átlépésére, engedjük el azt, amiben felnőttünk, és bátran válasszunk a kortárs gyerekirodalomból!
Egy századot látott megtörténni
Beszélgetés a 100 éves Bakó Ferenccel »
Ősi ünnep új ruhában: a Valentin-nap másfél évezredes története
A népszerű ünnep a pogány Római Birodalom Lupercaliájára vezethető vissza »
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »