Pszichológusok előtt ugyanakkor nem ismeretlen jelenség, hogy minél később kezd valaki számítógéppel/internettel foglalkozni, annál kreatívabban képes azt használni. Az ilyen emberek ugyanis nem a monitor előtt nőttek fel, s komputeres tudásukat képesek beilleszteni rendszerezett ismereteik közé. Az internet továbbra is csak az összetett valóság egy része marad számukra, míg függőbb társaik kiskoruktól kezdve kizárólag az interneten keresztül ismerik meg a világot. Előbbiek nem az internettel kelnek-fekszenek, és nem mennének elvonókúrára, ha az megszűnne, mint ahogy arra – állítása szerint – az Origo újságírója kényszerülne. Megint mások csak chatelnek, e-maileznek, vagy saját weboldalaikat gyártják önmaguk népszerűsítésére, amellett, hogy az ismeretszerzés más módjait is kultiválják (könyv, sport, utazás stb.)
A fenti témák rendre szóba kerültek a Liberális Klub minapi, "Van-e E-generáció?" címmel rendezett (rábeszélő) vitafórumán, melyen az Origo említett képviselőjén, Nádori Péteren kívül többek között Kitzinger Dávid szociológus is részt vett, aki szintén az internet pozitívumai mellett érvelt. Elmondása szerint a kapcsolatteremtés terén problémás gyermekeknél a tapasztalatok azt mutatták, hogy az internetes kommunikációs forma használata során könnyebben megnyíltak, és jobban megközelítették a normál kommunikációs érettségi szintet. Apropó kommunikáció: az információknak ez a szabad áramlása, nagyfokú hozzáférhetősége megváltoztatja és felgyorsítja a társadalmak hagyományos szerveződési folyamatait, s globális "világfalut" hoz létre – állítják a létező E-generáció tagjai. (Kőszegi Anita)
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »