hetilap

Hetek hetilap vásárlás
APROPÓ

1999. 11. 20.
Toplista A felmérések szerint a 90-es évek végén a németországi autótolvajok körében a 326 lóerős, jó öreg Mercedes 500 E a legkedveltebb. A nyolchengeres luxuslimuzinból ezer darabra évi 27 lopási ügy jut. A toplista második helyezettje a bivalyerős, dízel Toyota Landcruiser terepjáró. A blokkolásgátló nélküli típusok mágnesként vonzzák a bűnözőket, így nem lehet meglepő, hogy a sportos Audi Coupé Quattro régebbi évjáratai sincsenek biztonságban. A Magyarországon használt nyugati típust vásárlók sem árt, ha tudják, hogy a 190 km/óra feletti csúcstempójú (szintén W 124-es), "veterán" Mercedes turbódízel a negyedik leggyakrabban elkötött modell Németországban. A további sorrend:

5. VW Polo G40

6. Mercedes 300 D Turbo

7. Jeep Grand Cherokee

8. Volkswagen Corrado

9. BMW M5

10. Volkswagen Golf Gti 16V


Németek a volánnál



A nemzetközi hír? Eurotax–Schwacke cég több mint 1200 németországi autókereskedő
körében végzett felmérést 1999-ben, azt fürkészve, hogy mely gépkocsigyáraknak a
legjobb a kapcsolata a kereskedői hálózattal. A viszonylag kis importőrök sorában a
Skodáé lett a babér, míg a nagy beszállítók közül a Mitsubishi kapta a legtöbb
dicséretet. A dél-koreai típusokat értékesítő szalonok közül a Proton képviseletek
a legelégedettebbek. A speciális sportkocsik mezőnyében a Porsche-kereskedők, a
luxusmodellek forgalmazóinak csapatában a Mercedes szerezte meg az elsőséget a BMW és
az Audi előtt. A német "tömegautókat" értékesítő három vetélytárs közül
az Opel szalonok jelezték a legfelhőtlenebb üzleti viszonyt a beszállító üzemekkel:
a rivális Volkswagen második, a Ford csak harmadik lett. A külföldi négykerekűeket
árusító kereskedők közül a Fiatosoknak fáj legtöbbet a feje Németországban, de a
Lancia és az Alfa Romeo értékesítési láncánál is strukturális változásokkal összefüggő
nehézségekről számoltak be a szakemberek.Igen intenzív lett a konkurenciaharc is: ez
nem meglepő, ha tudjuk, hogy a 82 millió lakosú Németországban már körülbelül 53
millió járművet tartanak nyilván. Az átlag német vásárló napjainkban 37.600 márkát
(4,9 millió forintot) ad ki új személygépkocsira. A statisztikák szerint egy-egy német
polgár átlagosan 52 évig furikázik élete során, s eközben 3 vadonatúj és 7 használt
négykerekűt ny? el. (Mogyorósi Gábor, Berlin)


Arany kormánykerék



A Rover 75 nyerte az Arany Kormánykerék Díjat, melyet a Bild am Sonntag, a legnagyobb német
vasárnapi lap autós szakemberei ítélnek oda minden évben. A díj 24 éves történetében
ez az első alkalom, hogy egy brit autó nyert, méghozzá jelentős pontelőnnyel. A
Rover 75 2.5 V6, ötsebességes, automata váltós modellt különösen a jó ár-érték
arányáért, menetkomfortjáért, alacsony fogyasztásáért és az utastér kialakításáért
díjazták. A Rover 75 már számos díjat nyert idén, köztük az Auto Express magazin
Az Év Dízel Autója díját, és A Világ Legjobb Autója díjat melyet Európa, Ázsia,
Amerika és Ausztrália vezető újságírói ítéltek oda.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!