Ahogy arról beszámoltunk, már a nyári hónapokban cukorhiány alakult ki, és vagy nem lehetett kristálycukrot kapni, vagy az üzletek limitálták a vásárolható mennyiséget.
A Cukor Terméktanács és Szakmaközi Szervezet elnök-helyettese az okokról elmondta, hogy Magyarország nem tud elég cukrot gyártani, kevés az alapanyag, az aszály tovább rontott a helyzeten, és a nemzetközi helyzet miatt az import is csökkent.
Az elmúlt hónapokban sem javult a helyzet, és állandósult a cukorhiány, aminek az egyik oka az, hogy akadozik a beszállítás az országba.
A Spar Magyarország arról tájékoztatta a Heteket, hogy az árstop bevezetése óta jelentősen megemelkedtek a fogyasztói igények, és némelyik árstopos termékből háromszor annyi fogy, mint korábban.
A kristálycukor esetében a tavalyi egész éves mennyiség idén nyárra már elfogyott. Jelenleg a kristálycukor vonatkozásában akadoznak a beszállítások, így alacsonyabb mennyiségek érhetőek el, mint a tavalyi év azonos időszakában”
- közölte a Spar kommunikációs vezetője.
A Spar úgy igyekszik orvosolni a kialakult problémát, hogy mennyiségi korlátozást vezetett be, így lehetővé teszik, hogy mindig elérhető legyen az adott termék az üzletekben.
A Tesco sajtóosztálya is arról számolt be, hogy megnövekedett a kereslet a kristálycukor iránt, ezért “előfordulhat az, hogy egy-egy áruházban átmenetileg (egy adott napon belül) nem a megszokott képpel találkoznak a vásárlók cukor esetén”.
A Tesco szintén maximális vásárlási mennyiséget vezetett be az árstopos termékekre, így a kristálycukorra is, hogy folyamatosan elérhető legyen az áru a vásárlók számára.
Az ALDI tájékoztatása szerint a vállalat “beszállító partnereivel együtt figyelemmel kíséri a piaci folyamatokat és közösen jelentős erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy elérhető legyen a kínálat minden tagja, köztük az árstoppal érintett termékek is”.
Az ALDI áruházaiban nem jellemző a cukorhiány, de előfordulhatnak szállítási nehézségek, vagy néhány napos késések a beszállításban.
A kialakult helyzet ellenére az áruházlánc “arra törekszik, hogy biztosítsa az ellátás folyamatosságát a magyar vásárlók számára is mind a hétköznapokban, mind a karácsonyi időszak során” - írta az ALDI.
A Lidl Magyarország azt tapasztalta, hogy “az elmúlt hónapokban többszörösére nőtt az érdeklődés az árstoppal érintetett termékek iránt, így a cukor iránt is. Az áruházlánc folyamatosan monitorozza a fogyásokat és mindent megtesz annak érdekében, hogy az áruellátás minden áruházban folyamatosan biztosított legyen”.
A Lidlben is mennyiségi korlátozásokat vezettek be azért, hogy folyamatosan elérhetőek legyenek a készletek kristálycukorból, de a megnövekedett fogyasztói kereslet miatt átmenetileg üresek lehetnek a polcok, azonban az áruszállítás folyamatos és biztosított az üzletekbe.
A vásárlók a termékkategóriában további termékeket, így például a nádcukrot, a barnacukrot és a porcukrot, valamint cukorhelyettesítő termékeket megtalálják a polcokon”
- tette hozzá a Lidl Magyarország.
A PENNY most is a vásárlók igényeit tartja szem előtt, de előfordulhat átmeneti készlethiány például a kristálycukor esetében.
A PENNY mindent elkövet annak érdekében, hogy (...) mindig legyen cukor az üzletei polcain, legyen szó akár az ünnepi hetekről, vagy éppen az év bármely más időszakáról. Abban az esetben, ha egy termék beszerzése bármilyen problémába ütközne, akkor – ahogy eddig is – gondoskodni fogunk arról, hogy vásárlóink kényelme érdekében helyettesítő megoldást találjunk”
- tájékoztatott az üzletlánc.
(Hetek)
25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.