Az American Bible Society kutatása szerint a megkérdezett amerikaiak kétharmada válaszolta azt, hogy a „hagyományos”, nyomtatott formátumot szereti forgatni. Legalábbis a felnőttek körében.
Ez az arány
Mint azt a szakértők kiemelik, a Z generáció (18-25 év közöttiek) körében már valamivel megosztóbb kérdés a nyomtatott Biblia. Közülük 46 százalék válaszolta, hogy inkább ezt részesíti előnyben a „okosbibliázással” szemben.
Érdekes adalék, hogy a kutatók a felmérés alkalmával azokat az amerikaiakat „minősítették” bibliaolvasó/bibliahasználó hívőknek, akik évente legalább három-négy alkalommal előveszik az Szentírást, hogy olvassanak belőle – a gyülekezettől függetlenül, önmagától.
Ez a mérce viszont talán többet elárul a bibliaolvasás kérdéséről Amerikában, mint maguk a számok. Hiszen az évi 3 vagy 4 alkalommal végzett igeolvasás inkább nevezhető eseti jellegűnek, és ily módon az, hogy egy hívő átlagosan 3-4 havonta a nyomtatott Bibliához nyúl-e vagy pedig az e-Bibliához, talán kevésbé mérvadó a nyomtatott Bibliához való hozzáállás feltérképezésében.
(Christianheadlines / Hetek)
25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.