És ez így van jól. Főleg, ha a munkánk gyümölcsét nem emészti fel a hosszú-hosszú hónapok óta mindenkit nyomasztó, egyelőre étvágyát nem vesztő infláció. És az sem hátrány, ha az iskola kapuját átlépve van elegendő tanár az intézményekben. Egy biztos, a kormánynak lesz min dolgoznia ősszel. Persze nem lehet mindent a hatalom számlájára írni.
Ha már tanévkezdés: a közelmúltban megjelent egy elkeserítő felmérés a magyar diákok iskolai teljesítményéről. Egészen megdöbbentő, de a 2022-es kompetenciamérés szerint a tanulók 40(!) százaléka egyáltalán nem érti, amit olvas, és van egy további masszív réteg, amely csak egy fokkal múlja felül a funkcionális analfabéta szintet. Matematikai téren is hasonlóan rosszak az eredmények. Drámai az is, hogy az elmúlt tanévben 5000 elsősnek kellett évet ismételnie. Minek tudható be ez a szomorú trend? Erről írt remek elemzést Makki Marie-Rose. Reméljük, hogy akit érint, érteni fogja a benne leírtakat.