A luxus és a makulátlan elegancia szimbólumaként ismertté vált világhírű ékszerüzlet története 1837-ben kezdődött, amikor két fiatal barát, a 25 éves Charles Lewis Tiffany és John B. Young megnyitotta első saját, luxuscikkekkel kereskedő üzletét a New York-i Broadway-n. Az üzleti karrier kezdő lépéseinek finanszírozásába Charles apja is besegített, 1000 dolláros kölcsönnel támogatta fiát. A bolt kezdetben nem ékszereket, hanem drága írószereket, porcelánt és egyéb luxuscikkeket forgalmazott. Minden egyes árucikk magas árkategóriába tartozott, az amerikai lapok pedig az első oldalon írtak az új üzletről, remek reklámfogást nyújtva a fiatalok üzleti próbálkozásának. Mindkét cégtulajdonos a természettől inspirált tiszta és harmonikus stílus megteremtésére törekedett.
Remek üzleti érzékük hamar megmutatkozott, ugyanis elsőként ismerték fel a cégarculat kereskedelmi jelentőségét. Ekkor született meg a „Tiffany-kéknek” nevezett új, világoskék árnyalat, amely a mai napig elválaszthatatlanul összefonódott a vállalattal. Napjainkban is ebben a színben készülnek a csomagolások, az ékszerdobozok, a vásárlószatyrok, és ez a szín bukkan fel a reklámokban is. 1845-ben adták ki először éves katalógusukat, a ma már ikonikusnak számító „kék könyvet”, amit a cég most is elküld leghűségesebb vásárlóinak. A színes rajzokkal illusztrált katalógus újdonságnak számított, így a New York-i elit köreiben hamar bevett szokássá vált a Tiffany-könyvből való válogatás – hiszen így a vásárlóknak nem kellett elmenniük az üzletbe, hanem a cég ügynökei egyenesen az otthonaikba szállították a kivételes szépségű rajzokat, majd az egyedi ékszereket is. A tehetős vásárlók még mindig az intézménnyé vált „kék könyv” alapján rendelik meg ékszereiket.
A cég a vagyonát jelentős mértékben növelni tudta azzal, hogy felvásárolta a politikai okok miatt kivándorló francia arisztokraták ékszereit. 1850-ben a Tiffany megnyitotta első párizsi boltját, a Rue Richelieu-n, amely ma már a híres ékszernegyedben, a Rue de Paix-n található. Charles Tiffany vállalkozása volt az első amerikai cég, amely a 925/1000 finomsági fokot használta az ezüstök előállítása során. Később ez lett az Amerikai Egyesült Államokban a hivatalos szabvány. Üzlettársai részvényeit kivásárolva megszületett a ma is jól ismert Tiffany & Co. 1861-ben felkérték, hogy Lincoln elnök beavatására ajándék serleget készítsen. Az elnök egy apró gyöngyökből álló Tiffany nyakláncot ajándékozott feleségének a beavatási ünnepségre. 1885-ben Tiffany készítette el az Egyesült Államok új, állami pecsétjét is.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »