hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Emberközpontúság tervezői szemmel
Berobbant a design thinking
Emberközpontúság tervezői szemmel

Illusztráció(Fotó: Shutterstock / PuzzlePix)

2021. 07. 22.
A design thinking, magyarul a tervezői gondolkodás egy rendkívül egyszerű elven alapul: maximális profitot akkor tudunk elérni, ha a vásárlók, fogyasztók igényei szerint alakítjuk ki a terméket vagy a szolgáltatást. A siker eléréséhez a helyes gondolkodás a kulcs.

Megjelent a világhírű amerikai influencer, Ben Shapiro műve magyar nyelven! Cikkünk a könyvről ide, további részletek és a megrendelés pedig ide kattintva érhető el.

Hiába az innováció, nincs siker, ha nem megfelelő gondolkozással állunk hozzá a tervezéshez. Manapság a gazdasági életben is, és sok más területen az egyik legtöbbet alkalmazott elmélet vagy gondolkodásmód az úgynevezett design thinking, vagyis tervezői gondolkodás. Ennek a lényege, hogy a felhasználó, a fogyasztó személyes igényeihez mérten próbálják megoldani a felmerülő igényeket, problémákat. Tehát ennek a kreatív problémamegoldásnak a módszertanával maximális ügyfélközpontúságot hoznak létre.

Amikor a vásárló beleszól a tervezésbe

A mai világ egyik legmeghatározóbb jellemzője a rohanás. Olyan gyorsan változik minden a technológia világában és a gazdasági életben, hogy soha korábban nem látott gyorsasággal tűnnek el vállalatok, külön ágazatok, és párhuzamosan ezzel a folyamattal sorra jelennek meg az új versenyzők is a piacon. Csak azok képesek felszínen maradni, akik ki tudnak törni a merev, rugalmatlan struktúrákból, és képesek lekövetni a világ változását, az emberek igényeit és az aktuális trendeket. Ha megszületik egy remek ötlet egy gyártónál, tegyük fel egy telefongyártónál a következő modell kialakítására, akkor az önmagában még nem garantálja, hogy sikeres is lesz a termék. A fejlesztők és tervezők elképzelése önmagában édeskevés ahhoz, hogy a termék beváltsa a hozzá fűzött reményeket. Éppen ezért a design thinking alkalmazása során a megjelenés előtt a fejlesztők a vásárlóközönséget is bevonják az ötletelésbe, úgymond kikérik a véleményüket, hogy a lehető legpontosabban le tudják követni a vásárlók igényeit.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!