Mint előző írásunkban láthattuk, Hadzs Amin al-Husszeini, Jeruzsálem főmuftija már az 1930-as évektől szimpatizált a nemzetiszocialista eszmékkel. 1933. január 30. után elsőként jelent meg a jeruzsálemi német konzulátuson, hogy gratuláljon Hitler kancellári kinevezéséhez. Ebből adódóan a vele kapcsolatban lévő egyiptomi és iraki körökben egyaránt propagálta a náci ideológia alapművét, Hitler Mein Kampfját. Itt kell megjegyeznünk, hogy al-Husszeini mentora, Rasíd Rida is hasonló nézeteket vallott. Igaz, ő leginkább a Cion bölcseinek jegyzőkönyvét igyekezett terjeszteni arab nyelven, mert ebben látta bizonyítékát az általa is vallott zsidó világ-összeesküvésnek.
Megjelent a Hetek Képbehozó magazinja, címe: „Keresztünk – Nyugaton a helyzet változó”. A kiadványban európai gyülekezetvezetők, meghurcolt keresztények, ismert bibliatanítók világítanak rá arra, hogyan változott meg a hívők megítélése nyugaton. A bookazine 4990 Ft helyett 3490 Ft a hetek.hu/konyvek oldalon.
Az első Mein Kampf-fordítás még a 30-as években készült el Bagdadban Junisz al-Szabavi újságíró tollából. Ez az arab nacionalista ugyanannak a fasiszta klubnak volt a tagja, amelyben később tiszteletbeli vezető lett al-Husszeini. Az al-Muthanna klub fővédnöke az iraki német követ, Fritz Grobba volt. Az ő hatására a klub megszervezte ifjúsági szervezetét is, méghozzá a náci párt és a Hitlerjugend mintájára. Al-Szabavi volt az egyik fő szervezője és lebonyolítója a mufti által sugallt és az előző részben bemutatott bagdadi pogromnak. Az újságíró nagyobb mészárlást is tervezett a zsidók körében, de a britek közbelépése menekülésre kényszerítette. Elfogták, majd 1942 májusában kötél általi halálra ítélték és felakasztották.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »