Az Amszterdami Hermitage, amely 2009-ben nyílt meg azzal a céllal, hogy bemutassa a szentpétervári névadójától kölcsönzött műalkotásokat, pár nappal az ukrajnai háború kitörése után, 2022. március 3-án bejelentette, hogy megszakítja kapcsolatait Oroszországgal, bezárja az aktuális kiállítását, a festményeket pedig visszaküldi.
A példát nyugati intézmények sora követte. Áprilisban az olaszországi Milano-Bicocca Egyetem megpróbálta törölni a „nacionalista” Dosztojevszkijről szóló kurzusát.
A Cardiffi Filharmonikusok levették a műsorukról Csajkovszkij darabját. Wimbledon mind az orosz, mind a fehérorosz játékosokat eltiltotta a tornán való részvételtől, amiről Novak Đoković huszonnégyszeres Grand Slam-győztes, olimpiai bajnok azt nyilatkozta, hogy a háború – amit egyébként elítél – „nem a sportolók hibája”.
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Átmenvén a siralom völgyén
Trianon túlélése és ami ebből következik »