Élénk vitát váltott ki a közelmúltban a hír, miszerint egy népszerű hazai influenszer mondhatni kilóra megvette tizenéves törzsközönségét, amikor 2000 darab ezrest szórt szét Budapest belvárosában, s a lelkes tömeg sikítva vetette rá magát a lehulló pénzesőre. A Telex által megszólaltatott szakértő a Z és alfa generáció elmagányosodásának, elidegenedettségének és identitáskrízisének tudja be azt, hogy az influenszerek olyan barátpótlékká tudnak válni, akik elsődleges befolyást gyakorolnak erre a korosztályra – végső soron a reklámpiac így használja ki a fiatalok magányosságát, elveszettségérzését az influenszereken keresztül. A jelenség oka és következménye is egyben, hogy a tizenévesek napi 6-8 órát, hétvégente akár 10-12 órát is a neten töltenek.
Guld Ádám médiakutató az eset etikai oldalára is rávilágított, amikor felhívta a figyelmet az influenszerek társadalmi érzéketlenségére, akik nem vesznek tudomást arról, hogy követőtáboruk nagy része nem engedheti meg magának az általuk propagált fogyasztói szokásokat. Mindennemű szabályozás, etikai és szakmai kódex híján pedig a tizenéves véleményvezérek uralma meglehetősen negatív hatású saját korosztályukra.
A pénzszóró influenszer minderre az Index.hu-n úgy reagált, hogy „nem az ezresekről szólt az esemény, hanem arról, hogy a követőiknek közösségi élményt adjanak”. Az ifjú üzletember megígérte, hogy legközelebb nagyobb figyelmet fordítanak a biztonságra, és a tömeg által letaposott növények miatt is vállalja a felelősséget. Társadalmilag nem gondolja magát érzéketlennek, amit az is bizonyít szerinte, hogy már többször is adakozott jótékony célokra.