Az Eduline értesülései szerint huszonötezer diploma ragadhat bent az egyetemeken, ha nem lesz idén is „nyelvvizsga-amnesztia”, a végzősök 35 százalékának ugyanis nincs nyelvvizsgája. Általános iskolai és gimnáziumi tanárokat kérdeztünk arról, mi kell a sikeres nyelvtanuláshoz, és milyen okok állnak amögött, ha egy diák nem tudja letenni a nyelvvizsgát.
Dóra végzős az ELTE angol szakán, egy átlagos fővárosi gimnáziumban végzi a gyakorlatát, és tapasztalja, hogy a szintek szerinti csoportbontás ellenére előfordulhatnak különbségek, a diákok motivációs és tudásszintje eltérő. „Sokan már az általános iskolában viszonylag magas szinten megtanulnak angolul, míg mások a legegyszerűbb nyelvtannal sincsenek tisztában és a szókincsük is szegényes. Még akkor is, ha a diákok ugyanabból az általános iskolából, akár ugyanabból az osztályból jöttek – tehát ugyanattól a tanártól tanulták az angolt” – magyarázza, a különbség okát pedig a motivációban látja.
Véleménye szerint a szülők hozzáállása meghatározó a diákok nyelvtanulásában: ha a szülő fontosnak tartja a nyelvtudást, a gyermeke több energiát fog belefektetni a tanulásába. „Szerintem
leginkább ugyanis a szülő tudja motiválni a gyermekét” – véli Dóra.
A szellem erejével: az okkultizmus harca a kereszténységgel
Mítoszoktól, misztériumoktól és babonaságoktól sűrűn átszőtt szellemi-vallási közegbe robbant bele a kereszténység »
Pünkösd után: a karizmák titkai
Hogyan alakult a Szentlélek ajándékainak megítélése az elmúlt 2 ezer évben »
Nők a pünkösdi mozgalomban
Növekvő szerepvállalás és alakuló trendek az Egyházban »