Az Eduline értesülései szerint huszonötezer diploma ragadhat bent az egyetemeken, ha nem lesz idén is „nyelvvizsga-amnesztia”, a végzősök 35 százalékának ugyanis nincs nyelvvizsgája. Általános iskolai és gimnáziumi tanárokat kérdeztünk arról, mi kell a sikeres nyelvtanuláshoz, és milyen okok állnak amögött, ha egy diák nem tudja letenni a nyelvvizsgát.
Dóra végzős az ELTE angol szakán, egy átlagos fővárosi gimnáziumban végzi a gyakorlatát, és tapasztalja, hogy a szintek szerinti csoportbontás ellenére előfordulhatnak különbségek, a diákok motivációs és tudásszintje eltérő. „Sokan már az általános iskolában viszonylag magas szinten megtanulnak angolul, míg mások a legegyszerűbb nyelvtannal sincsenek tisztában és a szókincsük is szegényes. Még akkor is, ha a diákok ugyanabból az általános iskolából, akár ugyanabból az osztályból jöttek – tehát ugyanattól a tanártól tanulták az angolt” – magyarázza, a különbség okát pedig a motivációban látja.
Véleménye szerint a szülők hozzáállása meghatározó a diákok nyelvtanulásában: ha a szülő fontosnak tartja a nyelvtudást, a gyermeke több energiát fog belefektetni a tanulásába. „Szerintem
leginkább ugyanis a szülő tudja motiválni a gyermekét” – véli Dóra.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »