Ha valaki járt az elmúlt hónapban valamelyik homoszexualitást ünneplő nyugat-európai vagy akár tengerentúli nagyvárosban, még annak is feltűnő lehetett a Coca-Cola kifejezetten a Sziget Fesztivál előtti hétre időzített ideológiai plakátkampánya. Ezeken egymással ölelkező, romantikus pózban helyezkedő azonos nemű párok voltak láthatóak, alatta a felirat: zéró cukor zéró előítélet, valamint a #loveislove. A propagandisztikus reklámok elborították a magyar fővárost, nem véletlen, hogy az eltávolításukat szorgalmazó petíciót pár nap alatt több tízezren aláírták, a közösségi oldalakat pedig ellepték a bojkottra történő felszólítások. De akcióba lendült a liberálisnak mondott tábor is, az online sajtóban cikkek özöne jelent meg a témában, ellenzéki politikusok sora állt ki a Coca-Cola kampánya mellett – bigottnak és homofóbnak bélyegezve azokat, akik azon felháborodtak.
Az óriási vihart kavart húzás számtalan érdekes kérdést felvet, amelyekre szakemberek és az érintettek segítségével kerestük a választ.
Miért pont Budapesten? Miért pont homoszexuálisok?
„Keveset enni, sokat mozogni, nem nézni tükörbe” – beszélgetés a ma százkét éves Keleti Ágnes olimpikonnal
Az ötszörös olimpiai bajnok elképesztő életútja »
Tényleg egy tengerparti városban lakott Jézus?
Grüll Tibor írása »
A felavatás ünnepe: Öt testvér, akik hittek Izrael jövőjében
Hack Márta írása »