Talán köztudottnak mondható, hogy a megelőző hónap „műanyagmentes július” volt. Celebek és médiumok hada ált ki (néha agresszíven is) a klímavédelem mellett azzal, hogy július hónapban semmilyen egyszerhasználatos műanyag terméket nem emelt le a boltok polcáról, és erre buzdította az olvasó/követő közönséget is. Környezetvédelmi rovatot indított az Index, de kiemelten foglalkozik a klímaváltozás témakörével a 444.hu és a hvg.hu is.
A műanyagmentes július hallatán az első gondolataim között volt, hogy szegény Coca-Colának mint a PET palackok egyik legfőbb kibocsátójának, ez aztán fájni fog. Nem kicsit, nagyon. Főleg, ha a globális elhatározás nemcsak júliusban, hanem az év többi hónapjában is kitart. De egyébként is, a szupercukros és az emberi szervezetre gyakorolt hatásukat tekintve minimum megkérdőjelezhető termékeiket többnyire PET palackokban áruló cégeknek a ma az egyre inkább egészség- és környezettudatos emberekkel szemben egyre kevésbé áll a zászló. Vagyis, gondoltam ezt egészen a múlt hét második feléig. Ekkor ugyanis az történt, hogy valamiért nem júniusra, a „pride hónapra” időzítve, hanem a műanyagmentes júliust követően, rögtön augusztus elején a Coca-Cola homoszexualitást népszerűsítő plakátokat helyezett ki Budapesten (is). Mire a magyar szélsőliberális média teljes szegmense egy pillanat alatt feledkezett meg a környezetvédelemről,
a klímaválságról és a július hónapban népszerűsített műanyagmentességről. Szóval júliusban még a Coca-Colát sajnáltam, augusztus elején már a bálnákat, hiszen szegényekről a legvadabb védelmezőik is azonnal megfeledkeztek pár jól irányzott plakát következtében.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »