A technológiai fejlesztések széleskörű elterjedése alapjaiban változtatta meg a politikai kampányokat, nincs ez másképp a közösségi médiával és internettel sem. Bár egyes nyugati országokhoz képest hazánkban még mindig a hagyományos kampányeszközök túlsúlya jellemző, a pártok és a politikusok kezdik felismerni a közösségi média erejét. Aki először ébred, az nagyot szakíthat 2018-ban.
Technológia és kampány
A kampánytörténelemben számos példa van arra, hogy technikai újítás használatával (leginkább a mögötte meghúzódó tömegmozgósító erővel) nyert valaki választást. Warren G. Harding 1920-as kampányában például hanglemezen juttatta el üzeneteit az amerikaiak tízezreihez, melynek hatására meg is nyerte az elnökválasztást. Roosevelt korát megelőzve felismerte a rádióban rejlő mozgósítási lehetőségeket: minden háztartásba be tudta csempészni politikai programját, kormányzása alatt pedig rendszeres üzeneteivel összetartotta a támogatóit.